ראשי / כתבות ומאמרים / Intel לא לבד! Google ,Apple ו-Microsoft משקיעות באנרגיה מתחדשת

Intel לא לבד! Google ,Apple ו-Microsoft משקיעות באנרגיה מתחדשת

Google ,Apple ,Intel ו-Microsoft משקיעות מיליארדים

בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת

בעיקר בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. הרשות להגנת הסביבה האמריקאית (ה-EPA) פרסמה לאחרונה דוח המדרג את החברות לפי כמות האנרגיה שהן מפיקות מאנרגיה מתחדשת ומאילו מקורות.

יותר מ-1400 חברות מתנדבות לספק מידע אודות מקורות האנרגיה שהן צורכות ואותו מידע נגיש לציבור הרחב. ה-EPA מקווים בפרסום הדוח, שחברות נוספות ילכו אחרי ענקיות הטכנולוגיות וישקיעו את כספן בהפקת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת.

ענקיות הטכנולוגיה מובילות את אימוץ האנרגיה המתחדשת

ענקיות הטכנולוגיה נמצאות בראש הדירוג לחודש ינואר 2014 , עם 5 מקומות מתוך 15 המובילים וזאת לעומת 3 מתוך 15 בינואר אשתקד. אינטל ממוקמת במקום הראשון עם יותר מ-3.1 מיליארד קוט”ש בשנה מאנרגיה מתחדשת. אינטל משתמשת למעשה ב-100% אנרגיה מתחדשת ומובילה את “מועדון ה-100%” היוקרתי. מיד אחרי אינטל, נמצאת מיקרוסופט אשר קפצה למקום השני בדירוג ומשתמשת ביותר מ-1.9 מיליארד קוט”ש בשנה של אנרגיה מתחדשת שמשמש לכ-80% מסה”כ צריכת החשמל שלה, שיפור משמעותי לעומת אשתקד, אז עמדה מיקרוסופט על 46%.

 

דירוג 100 החברות המובילות בשימוש באנרגיה מתחדשת (מתוך אתר ה- EPA)

 

Google ו- Apple מצטרפות למרוץ ומעלות את הקצב

גוגל אשר הצטרפה לאחרונה לתוכנית הדירוג, מתייצבת במקום ה-6 עם 32% מאספקת החשמל שלה שמגיעהמאנרגיה מתחדשת. מדובר על 737 מיליון קוט”ש בשנה של אנרגיה מתחדשת. אפל מתייצבת לא רחוק מאחוריה, במקום ה-11 עם 537.5 מיליון קוט”ש בשנה של אנרגיה מתחדשת המספקים כ-85% מסך צריכת החשמל של אפל. אפל גם מדורגת במקום ה-3 בהפקת חשמל מקומית עם יותר מ-100 מיליון קוט”ש המופקים בעיקר באמצעות אנרגיה סולארית וביו-גז המותקנים סמוך לחוות השרתים. במקום ה-1 בהפקת חשמל מקומי נמצאת רשת הקמעונאות וולמארט, אשר מפיקה יותר מ-175 מיליון קוט”ש בסניפיה באמצעות אנרגית רוח, ביו-גז ופאנלים סולארים.

 

חברת Apple מפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית שלה

אפל העסיקה לאחרונה את ליסה ג’קסון אשר עד לאחרונה ניהלה את המשרד להגנת הסביבה של ארצות הברית. ג’קסון מספרת כי מטרתה היא להציב את חברת אפל בראש “מועדון ה-100%” כאשר כל אספקת החשמל שלה תגיע ממקורות אנרגיה מתחדשת.

 

 

Google משקיעה מיליארדים באנרגיה סולארית

בשבוע שעבר השקעתה של גוגל באנרגיה סולארית זכתה למקום בכותרות עם חיבורה לרשת החשמל של תחנת הכח התרמו-סולארית הגדולה בעולם. תחנת הכח מפיקה 392 מגה-וואט של חשמל נקי וישמש בין יתר הצרכנים את חברת גוגל. ברבעון האחרון גוגל השקיעה 2.25 מיליארד דולר בתשתיות ואנרגיה לחוות השרתים שלה. זו אחת הסיבות מדוע גוגל משקיעה במקורות אנרגיה מתחדשת ובעיקר באנרגיה סולארית. גוגל היא האגרסיבית ביותר מחברות הטכנולוגיה בשקעה באנרגיה מתחדשת, עם השקעות בפרויקטים של אנרגיה סולארית ואנרגית רוח בשווי מיליארד דולר. פרויקטים אלו הנמצאים ברחבי העולם ומפיקים 2 גיגה-וואט של חשמל, כמות שוות ערך לחשמל אשר מפיק סכר הובר, מציין ריק נידהם מנהל האנרגיה והקיימות בגוגל.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button