ראשי / כתבות ומאמרים / איטום הגג לפני ואחרי התקנה של פנלים סולאריים

איטום הגג לפני ואחרי התקנה של פנלים סולאריים

אחת מהשאלות הנפוצות בהן אנו נתקלים נוגעת לדרך איטום הגג לפני ואחרי ההתקנה של המערכות הפוטו־וולטאיות. שכן, ברגע שמוסיפים לגג קונסטרוקציות נוספות, יש לקחת בחשבון את ההשפעה שלהם על האיטום. אכן, הגג הוא נקודת המפגש הראשונה של המבנה עם טיפות הגשם. בתקופת החורף, בה הטמפרטורות יורדות וגגות רבים מתחילים להיסדק ולהיכנע לפגעי מזג אויר יש לבצע איטום מתאים. אך כיצד עושים זאת כאשר ישנן פנלים סולאריים על המבנה? הכול במאמר לפניכם.

איטום הגג לפני התקנה של המערכת הפוטו-וולטאית
לפני התקנת המערכת הפוטו-וולטאית יש להכין את הגג. ועדי בתים רבים מקפידים לבצע זיפות לגגות, אך לפני התקנת מערכת קבועה לא מומלץ להסתפק רק בזיפות. חשוב להתקין יריעות העשויות מחומר מבודד כלשהו.

שני החומרים הנפוצים ביותר לבידוד הגג הם: יריעות ביטומניות ויריעות PVC. נרחיב עליהם בקצרה.

  • יריעות ביטומניות: יריעות אלה מיוצרות מחומרים פלסטיים המבוססים על שילוב בין הגמישות של הגומי ליכולות הבידוד של הפלסטיק. בעוד גומי בלבד עשוי להיסדק, המולקולות המרכיבות את היריעות הביטומניות מצטיינות בעמידות רבה לאורך זמן.
    מבנים שבהם הייתה שכבה ישנה של זפת יעדיפו לבחור איטום בשיטה זו, משום שהיא קלה מאוד להתקנה.
  • יריעות PVC: חומר פלסטי נוסף שמשמש ליצור יריעות איטם הוא ה PVC. אנו מכירים אותו מאינספור מוצרים החל מרכיבי מכונות המשמשות להעברת נוזלים, צינורות ואפילו בתחום האופנה. ה-PVC נבדל מהיריעות הביטומניות בשיטת ההצבה על הגג. בעוד את היריעה הביטומנית נהוג להלחים לגג באמצעות מלחם, את יריעות ה-PVC מניחים על הגג כפי שהן.

מה ההבדלים המשמעותיים בין שתי השיטות?
דיירים המעוניינים לשמור על הצבע הלבן של הגג, יכולים להשתמש ביריעות PVC שמגיעות מראש במספר צבעים וביניהם גם הצבע הלבן. יריעות ביטומניות הן מחוספסות יותר ומגיעות בגוונים שונים (לעיתים הן נראות כמו לבנים). אם בוחרים לשמור על הגוון הבהיר, ניתן כמובן לצבוע אותן בצבע אקרילי. את יריעות ה-PVC קל יותר לחתוך, ומחירן זול יותר מזה של היריעות הביטומניות.
כאשר מבצעים התקנה של פנלים סולאריים רצוי קודם כל לוודא מה מצב הגג ובמידת הצורך לבצע איטום של הגג, אם לא בוצע כזה זמן קצר לפני ההתקנה. כך, ניתן לחסוך בעתיד את הצורך בביצוע תיקונים וטיפולים בדליפות כאשר המערכת הפוטו־וולטאית הותקנה.

איטום הגג לאחר התקנה של הפנלים הסולאריים
לפני שמתקינים את הפנלים ניתן לבחור בשיטה הרצויה, אך מה עושים אם ישנה בעיה של איטום עשור לאחר ההתקנה. אם ישנה נזילה ממקום כלשהו על הגג? במקרה זה ניתן להסיר את הפנל לזמן קצר במקום המבוקש, לבצע את התיקון ולאחר מכן להחזיר את הפנל.

לא מומלץ לבצע תהליך נרחב של איטום וכמובן גם לא להתקין את הפנלים על גג שזופת בלבד. יש לזכור כי מרבית המערכות מותקנות לתקופה של שני עשורים וחצי. אם בוחרים בחברה מקצועית תוכלו לשפר את איטום הגג לפני ההתקנה וליהנות מהתוצאות לאורך זמן.

 

**הנ"ל הינו בגדר המלצה, יש להתייעץ עם יועץ איטום מקצועי טרם ביצוע העבודות**

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button