ראשי / כתבות ומאמרים / חניונים סולאריים

חניונים סולאריים

מדינת ישראל הקטנה הפכה להיות אחת מהמעצמות הבולטות של מעבר לאנרגיה מתחדשת, תוך ניצול מיטבי של שטחים שונים לצורך הפקת אנרגיה. לאחר שהתקבלו החלטות בנוגע לשימוש בחממות ושטחים חקלאיים לצורך הפקת האנרגיה, הגיע גם תורם של חניונים סולאריים לאפשר לשטחים פתוחים להפוך למתחם מקורה ירוק המסייע לסביבה. גלו עוד על כך במאמר זה.
מה הם חניונים סולאריים?
חניון סולארי הוא מתחם חניה המיועד לכלי רכב, בעל גג עליו מותקנים מתקנים פוטו־וולטאיים, המחוברים לפאנלים שקולטים את אור השמש.
למי שמסוקרן להכיר את המדע שמאחורי השיטה נשמח להסביר בקצרה. הפנלים הסולאריים מיועדים לקליטה של הפוטונים הפוגעים בלוחות. כל אחד מהם גורם לשחרור אלקטרונים מתוך החלק העליון של הפנלים לחלקם התחתון. תנועה זו של אלקטרונים יוצרת למעשה זרם חשמלי (ישיר). כך, ככל שיש יותר לוחות כאלה בכל רחבי החניון, הקולטים אור ישיר מהשמש, כך ניתן לנצל יותר חשמל ישירות מאור השמש.
מדוע משתלם כיום להתקין לוחות אלה בחניונים?
ליצירה של חניונים סולאריים יש מספר מטרות. ראשית, הלוח עצמו מאפשר ליצור הצללה מעל לרכב, ולהפוך את החניון למקום נוח ויפה יותר. חישבו על ההבדל בין חניון פתוח, לבין חניון מקורה יוקרתי.
בנוסף, כאשר מנצלים את השטח להפקה של אנרגיה סולארית, ניתן להפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והפקת גזי החממה הנלווים לתהליך יצירת החשמל בשיטה המסורתית. שיטה שמבוססת על שריפה של גז או חומרי בערה שונים.
הסיבה השלישית, שהופכת את החניונים הללו להשקעה כדאית מאוד היא היכולת להפוך את החשמל שיוצר החניון להכנסה קבועה. כיצד? כיום לחברת החשמל יש מנגנוני תגמול המבוססים על כמות החשמל שהמערכת יכולה לייצר. כמה ניתן להרוויח? ישנן מערכות בשטחים גדולים שמסוגלות לייצר כמות חשמל בהיקף תעשייתי וישנן מערכות קטנות יותר הזוכות לתעריפים מקבילים לייצור חשמל ביתי על גבי הגג.
הרווחים תלויים במיקום הלוחות, כמות הלוחות, ההצללה עליהן ושעות השמש בהן כמות גדולה של פוטונים פוגעת ללוח. לכן, חניונים יכולים להרוויח סכומים של אלפי שקלים בשנה עד עשרות אלפים. החוזה מול חברת החשמל הוא לכ-25 שנים, עם אפשרות לחידוש בעתיד.
מודלים שונים של התקנה בגרינקו
בגרינקו, אנו יודעים כי כל אחד מהלקוחות שלנו שונה לחלוטין מבחינת יכולת השקעה ומודל עסקי. ישנם לקוחות שמעוניינים להתקין מערכת סולארית בהשקעה חד פעמית, ולהתחיל לייצר הכנסה קבועה.
אחרים, מעוניינים להכיר לנו את השטח להתקנה של לוחות סולאריים, וליהנות מדמי השכירות ללא כל השקעה מצידם. קיים גם מודל של שותפות בהשקעה וברווחים, התלוי בסכום שתרצו להשקיע בתחילת הדרך.
לסיכום, אם יש לכם היום חניון שאינו מקורה, שטח על גג החניון או שטח פתוח שיכול להפוך לחניון מניב, זה הזמן למקסם את ההכנסה שלכם. צרו עימנו קשר ונשמח להציג בפניכם את האפשרויות השונות העומדות לפניכם.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button