ראשי / כתבות ומאמרים / 500 ג’יגה-וואט של אנרגיה סולארית יופקו ברחבי העולם עד 2019

500 ג’יגה-וואט של אנרגיה סולארית יופקו ברחבי העולם עד 2019

אין זה סוד שהיקף השימוש במתקני האנרגיה הסולאריים נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות אלא שלאחרונה קיבלה המגמה המעידה על עליית קרנה של האנרגיה הסולארית גם אישוש רשמי בדמות מסמך שנכתב על ידי חברת המחקר IHS ולפיו בשנת 2019 יופקו ברחבי תבל לא פחות מ-500 ג’יגה-וואט של אנרגיה סולארית – עלייה של 177% ביחס לסך האנרגיה הסולארית שהופקה נכון לשלהי 2014.

לא רק ביקוש – גם היצע

הנסיקה הצפויה שעליה מצביע המחקר היא לא רק פועל יוצא של הביקוש הגדול מתמיד לאנרגיה סולארית כי אם גם של היצע התשתיות שרשם גם הוא זינוק מרשים. לדבריה של סוזאן פון אייכברגר, אנליסטית המתמחה בתעשיית האנרגיה הסולארית ב-IHS, הרי ש-“אם בתחילת הדרך השוק היה מבוסס רובו ככולו על תנודות הביקוש הרי שכיום אנחנו נמצאים בעידן בו השוק מתבסס גם על היקפי ההיצע הגדולים בעיקר נוכח שיעורי הנצילות הגבוהים לאורך זמן – כאשר המגמה הזו צפויה להימשך גם עד 2019.”

במילים אחרות, ניתן לומר כי כיום החברות שמתמחות בהתקנת המערכות הסולאריות כבר יודעות בוודאות שלמערכות הללו יימצאו קונים ומכאן שהן מייצרות את התשתיות ללא דיחוי שכן בסופו של דבר תמיד תימצא המדינה שתשמח לרכוש אותן.

סין ויפן נכנסות למשחק

בהתבסס על אחד ממחקרי השוק האחרונים שהופקו על ידי IHS הרי שב-2019 יצמח היקף הביקוש העולמי לאנרגיה סולארית לכדי 75 ג’יגה-וואט – 66% יותר מב-2014. בשנה החולפת היו סין ויפן אחראיות למחצית מהיקף הביקוש וזאת בעוד שארצות הברית, בריטניה וגרמניה גם יחד היו אחראיות לרבע מהביקוש בלבד. פון-אייכברגר אף הוסיפה כי “בתקופה שבין 2015 ל-2019 אנו צופים שלא פחות מ-11 שווקים מדינתיים ברחבי העולם יידרשו ליותר מממוצע הביקוש השנתי שעומד כיום על ג’יגה-וואט אחד.”

בשורה התחתונה סיכמה פון-אייכברגר באומרה כי “כמות השווקים המדינתיים העומדת לרשותנו מקטינה את הסיכון להיווצרותה של בועה נוספת בשוק הסולארי משום שכיום יותר ויותר מדינות מאמצות בשמחה את המתקנים הסולאריים שהופכים לחלק אינטגרלי מתהליך ייצור החשמל וכתוצאה מכך השוק נהנה מיציבות לאורך זמן ואינו תלוי בתנודות קיצוניות.”

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button