ראשי / כתבות ומאמרים / פנל מומחים באולפן בנושא ציוד למערכת סולארית

פנל מומחים באולפן בנושא ציוד למערכת סולארית

בחירת ציוד למערכת סולארית הוא נושא מרכזי ומאוד חשוב לתפוקת ועמידות המערכת, על כן התייעצנו עם מיטב המומחים כדי להנגיש מידע זה.

משתתפים בפנל :
ערן בר – מנכ"ל חברת גרינקו אנרג'י
ערן קופל – נציג Q CELLS  Hanwha
דויד שהרבני – אדוויס אלקטרוניקה
מנחה הפנל – אליהו דרורי, סמנכ"ל חברת גרינקו אנרג'י

הרכיב הכי יקר במערכת הוא הפנל, מה אנו צריכים שיהיה לנו בפנל הסולארי?

ערן קופל: הפנל הוא המנוע של המערכת והוא מייצר את החשמל מאור השמש ולכן חשוב לבחור את הפנל המתאים למערכת. יש לשים לב לבחירת יצרן מהמובילים בעולם, חברה שיש לה נציגות בארץ שמסוגלת לתת כתב אחריות ושירות לאורך שנים.

לפנל ישנם שני טכנולוגיות עיקריות : מונו סיליקון ופולי סיליקון.

המונו סיליקון היא הטכנולוגיה היקרה ביותר עם נצילות גבוה יותר והפולי סיליקון בעלות נמוכה יותר וכאשר יש לנו אילוץ של שטח המערכת רצוי לבחור בפנל מסוג מונו סיליקון כדי לשפר את התפוקה הכוללת של המתקן.

החלק הנוסף הקיים במערכת שממיר את הזרם מDC לAC נקרא ממיר, איזה ממיר כדאי לבחור?

דויד שהרבני: תפקיד הממיר הוא התפקיד החשמלי, להמיר מהפנלים שמייצרים זרם ישר לזרם חילופין לרשת החשמל. תפקידו הנוסף הוא לנטר את המערכת ולתת מידע גם במצב תקין על הביצועי המערכת, התפוקה והרווחים. בנוסף, להתריע במידה ויש תקלה באמצעות הודעה.

גם כאן, רצוי לקחת ממיר מאחת החברות המובילות בעולם, לשים לב שרוכשים מחברה אמינה, שירותית שקיימת לה נציגות בארץ.

מה אני רוצה שיהיה בממיר?

דויד שהרבני: אחד ההיבטים החשובים היא נצילות הממיר, כמה הפסדי אנרגיה יש לו בהמרה בין ה – AC   ל- DC  (זרם ישר וזרם חליפי). בנוסף, מה יחס העמסה שאפשר לשים על הפנלים.

קיימים עוד רכיבים במערכת מלבד הפנלים והממיר, האם שאר הציוד הוא גורם משמעותי במערכת?

ערן בר: ישנו עוד הרבה מאוד ציוד היקפי, ישנם הכבלים שמחברים את חשמל ומחווטים את המערכת, ישנם ארונות החשמל וציוד התקשורת, ישנה הקונסטרוקציה המחברת את המערכת לגג ועליה מונחים הפנלים. כל אלו רכיבים היקפיים שמשפיעים מאוד על תפקוד המערכת. במידה ולא נבחר בציוד איכותי אנו נפגע במערכת לאורך שנות התחזוקה. חשוב שהחברה המקימה תשקיע גם בציוד ההיקפי ולא רק בפנלים.

איך אנחנו מגובים באחריות למשך התקופה?

ערן קופל , אחריות הפנלים:

האחריות היא נושא ייחודי המאפיין את התחום הסולארי, הפנלים מגיעים עם אחריות לתפוקה לאורך 25 שנה. תקופת אחריות זו ארוכה ונובעת מכך שהפנל הוא מוצר מאוד אמין ולכן מאפשר לבנקים לממן מערכת סולארית לתקופות מאוד ארוכות.

חשוב לבחור בחברה שנותנת כתב אחריות שמגבה את התפוקה שהיא מתחייבת אליה בצורה ראויה.

דויד שהרבני, אחריות הממירים:

הממירים מגיעים עם מגון שנות אחריות (5,10,15,25 שנה)

יש לשים לב לנתון זה מכיוון שיש לו משמעות כספית מאוד גדולה. הממירים לא יחזיקו מעבר ל- 10 שנים ללא צורך בטיפול או החלפה. חשוב שתהיה נציגות בארץ וחברה שירותית שתתן מענה.

ערן בר , אחריות ציוד היקפי?

ישנם שני רכיבים עיקריים שדיברנו עליהם: הפנאלים והממיר. החברה המתקינה לוקחת את הרכיבים הללו, יוצרת אינטגרציה ביניהם ומרכיבה הכול יחד. החברה צריכה לתת אחריות, תקופת בדק על כך שהרכיבים חוברו בצורה נכונה. תקופת האחריות המקובלת בשוק הינה בין שנתיים עד שלוש.

מה קורה עם הביקוש לפנלים בעולם?

ערן קופל: השוק הישראלי הוא השוק הקטן ביותר ביחס לעולם. שנת 2019 צריכה להיות שנת השיא ויותקנו בארץ בערך 500 מגה וואט של מערכות סולאריות. לעומת זאת בעולם יותקנו מעל 100 גיגה וואט, ז"א שאנו חצי אחוז מהעולם.

לעיתים שיש בארץ מחסור במלאי זה נובע מבעיית זמינות עולמית. השוק הסיני צורך יותר מחצי ולכן כל שינוי ברגולציה בסין היא דרמטית ומשפיעה מאוד על ההיצע והביקוש העולמי ולכן אנחנו חווים זאת אצלנו.

מהם הטכנולוגיות של הממירים?

דויד שהרבני: ישנן טכנולוגיות חדשות והממירים הולכים לכיוון של אגירה.

בעולם טכנולוגיה זו כבר מיושמת. חברת החשמל תרצה לנצל את האגירה לצורך תיקון תנודות ברשת שנוצרים בעיקר מהמערכות הסולאריות. בנוסף, במידה ויהיה ייצור עודף הממיר ידע לנתב את האנרגיה להפעלת מים חמים. לכן חשוב מאוד להתחבר עם חברה טכנולוגית מנוסה על מנת שהממיר שנרכוש יוכל בעתיד להתחבר עם הטכנולוגיות הנוספות.

מהם הנקודות המרכזיות לבחירת ציוד סולארי?

ערן בר: דיברנו על הממיר, הפנאלים והציוד ההיקפי.

חשוב להבין שאף רכיב אינו יכול לתפקד ללא השני ובמידה ויש תקלה באחד מרכיבי המערכת הוא יפגע בתפקוד של כולם, לכן אסור להתפשר על אף אחד מהרכיבים אחרת לא נוכל להפיק את המקסימום מהמערכת לאורך 25 שנה.

 

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button