ראשי / כתבות ומאמרים / פאנלים סולאריים בבית הלבן: יש לנו ממי ללמוד

פאנלים סולאריים בבית הלבן: יש לנו ממי ללמוד

באתר “דה מרקר” פורסם לאחרונה שהבית הלבן החל בעבודות להתקנת פאנלים סולאריים על גג המבנה שבו משוכן נשיא ארצות הברית. בכתבה צוין כי לפני 27 שנים הוסרו פאנלים סולאריים מגגות הבית הלבן לאחר שהיו מותקנים.

לפני כשלוש שנים, באוקטובר 2010, התחייב הממשל האמריקני להתקין את הפאנלים על הגגות, זאת מתוך רצון להשתמש באנרגיות חדשות שתמלאנה את מקומה של רשת החשמל. בכתבה צוין כי מאז שהנשיא האמריקני, ברק אובמה נכנס לתפקידו בבית הלבן, מספר המכוניות ההיברידיות בצי הפדרלי הוכפל, ונרשם גידול של שבעה אחוזים בשימוש באנרגיות מתחדשות בקרב הממשל. לא מדובר במערכת סולארית עצמאית לגמרי של הבית הלבן, אבל בהחלט מדובר בשינוי מעודד לטובה.

הפאנלים הסולאריים הקודמים הוסרו על ידי הנשיא באותם ימים, רונלד רייגן, שבע שנים בלבד לאחר שהותקנו על גג הבית הלבן, על ידי ג’ימי קארטר. כאשר ג’ורג’ בוש כיהן כנשיא, הותקנה בבית הלבן מערכת פוטו וולאטית שמטרתה הייתה חימום המים בבריכת השחייה.

אנרגיה סולארית בארצות הברית

אין זה מפתיע שגם הבית הלבן הצטרף למאמצי השימוש באנרגיות מתחדשות. תעשיית האנרגיה הסולארית במדינה מספקת עבודה ליותר מ-120 אלף איש ובאופן שוטף, היא מפיקה אנרגיה בכמויות גדולות, שמספקות חשמל ליותר ממיליון ו-300 אלף משקי בית בארצות הברית. אלו הם הנתונים הרשמיים, וייתכן כי עוד רבים נהנים מהיתרונות של מערכת סולארית עצמאית או מערכת סולארית ביתית.

מתוך “גלובס”

כאשר הבית הלבן מחליט להחזיר את הקולטים הסולאריים, מדובר במגמה. הממשל הגדיל את ההשקעות באנרגיה סולארית לאחרונה ומדובר בתופעה של ממש. צעד שכזה הוא לא פחות מאשר אמירה. מעל לכל, חשוב לזכור כי בארצות הברית, עוצמת קרינת השמש פחותה מאשר זו בישראל, ועדיין רבים בוחרים במערכות סולאריות לייצור חשמל.

גם בכנסת עשויים להציב מערכות חשמל סולארי על הגג

בכתבה אחרת שפורסמה ב”גלובס”, עולה כי הכנסת עשויה לעבור לצרוך חשמל מתוצרת עצמית, שכן ישנן תכניות להצבת מערכת פאנלים פוטו-וולטאיים שיפיקו חשמל סולארי. הדבר עשוי להתאפשר לאחר ההסדרה של רשות החשמל, שמתירה ליצרני חשמל סולארי לצרוך אותו בעצמם ולהורידו מחשבון החשמל. כיום ישנן מספר יוזמות להתקנת פאנלים סולאריים על מבנים מפורסמים ומתקני ציבור, למשל הארנה בירושלים ואצטדיון טדי.

יש לציין כי הכנסת נחשבת למקום מצוין להתקנת מערכת סולארית, שכן גג המשכן שטוח וחשוף לשמש ברוב שעות האור, והוא בעל ממדים גדולים.

צפו בכתבה על ההתקנה הצפויה של המערכת בכנסת:

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק של גרינקו

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button