ראשי / כתבות ומאמרים / ענקיות הטכנולוגיה משקיעות יותר ממיליארד דולרים באנרגיה סולארית

ענקיות הטכנולוגיה משקיעות יותר ממיליארד דולרים באנרגיה סולארית

חברות גוגל ואפל, שתיים מענקיות הטכנולוגיה הבולטות והמשפיעות ביותר בעידן המודרני, הפכו כבר מזמן לחלוצות ולנושאות בשורה בכל הנוגע לחידושים טכנולוגיים המניעים את העולם כולו קדימה. לאחרונה, גם גוגל, של לארי פייג’ וסרגיי ברין, וגם אפל, של טים קוק, הודיעו על השקעות מצטברות בסך יותר ממיליארד דולרים בפיתוח תשתיות האנרגיה הסולארית בארצות הברית.

באפל מבינים שהגיעה העת לפעול

טים קוק, מנכ”ל אפל, שאף ביקר לפני מספר שבועות בישראל, הודיע קבל עם ועדה כי החברה בראשה הוא עומד תשקיע לא פחות מ-850 מיליון דולרים בהקמתה של חווה סולארית רחבת היקף בקליפורניה. “אנחנו יודעים ומבינים ששינוי האקלים הוא דבר אמיתי, עד עכשיו דיברנו, כעת הגיעה העת לפעול” אמר קוק לבאי ועידת גולדמן זאקס לטכנולוגיה. הפרויקט כולו צפוי להוסיף כ-130 מגה-וואט של אנרגיה סולארית למדינת קליפורניה, כמות שתאפשר לספק חשמל ללא פחות מ-50,000 בתי אב.

גוגל השקיעה עד כה כשני מיליארד דולרים באנרגיה מתחדשת

בה בעת, חברת גוגל הודיעה על החלטה להשקיע לא פחות מ-300 מיליון דולרים במיזם להקמת תשתיות להפקת אנרגיה סולארית על גבי גגות בתי מגורים.

ראוי לציין כי העסקה הנוכחית מגדילה את סך היקף ההשקעות של גוגל בפרוייקטים שעיקרם אנרגיה מתחדשת לכדי סכום עתק שמתקרב לכ-2 מיליארד דולרים. תיק ההשקעות של חברת הענק כולל התחייבויות להקמת תשתיות אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח בכל רחבי תבל – ובכלל זה בשלוש יבשות שונות.
בגוגל מעריכים כי מדובר לא רק בעסקה שתתרום רבות לסביבה – כי אם גם במהלך שיעשיר באופן טבעי את קופתה של החברה כששיעור ההחזר על ההשקעה מוערך בכ-8% – ראוי לציין כי אם בעבר השקעות מסוג זה היו לנחלתם הבלעדית של הבנקים, הרי שבשנים האחרונות הפך התחום כולו למזמין ואטרקטיבי עוד יותר – כך שגם חברות הטכנולוגיה הגדולות בתבל מבקשות להיכנס למשחק ולהביע את אמונן הגורף בשוק האנרגיה הסולארית.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button