ראשי / כתבות ומאמרים / עם הצלחה לא מתווכחים: הודו תגדיל משמעותית את שיעורי הפקת האנרגיה המתחדשת

עם הצלחה לא מתווכחים: הודו תגדיל משמעותית את שיעורי הפקת האנרגיה המתחדשת

בנאום מיוחד שהוקדש לפתיחתה של שנת הכספים החדשה בהודו ולתקציב המדינה שיובא לאישור הפרלמנט בעתיד הקרוב, התייחס שר האוצר ההודי, אארון ג’אייטלי, לאחת מהחלטות המפתח האסטרטגיות שקיבלו קברניטי הדמוקרטיה הגדולה בעולם – הגדלה יזומה וחסרת תקדים של שיעורי הפקת האנרגיה המתחדשת באופן שיאפשר לספק חשמל לכל בית-אב ברחבי המדינה. כיום, קרוב לשליש מבתי האב בהודו סובלים ממחסור באספקת חשמל עקבית.

עיקר הפקת האנרגיה תתבסס על אנרגיה סולארית

יתרה מזאת, נכון להיום, מפיקים מתקני האנרגיה המתחדשת בהודו סך כולל של 34 ג’יגה-וואט אנרגיה בלבד. בנאומו חשף ג’אייטלי כי הממשלה ההודית הציבה לעצמה מטרת על שאפתנית אך יישימה לדבריו – הגדלת שיעורי הפקת האנרגיה לכדי 175 ג’יגה-וואט עד שנת 2022 – המועד בו תציין הודו 75 שנים לקבלת עצמאותה. מתוכם, כ-100 ג’יגה-וואט של אנרגיה יופקו באמצעות תאים סולאריים, 60 ג’יגה-וואט יתבססו על אנרגיית רוח, עשרה ג’יגה-וואט יופקו באמצעות אפיק אנרגיית הביומסה וחמישה ג’יגה-וואט נוספים באמצעות ייזום של פרויקטיים הידרואלקטריים שונים.

חשוב לציין כי החזון ההודי זכה לחיזוק ממומחי החיזוי של דויטשה בנק, אחד מהמוסדות הכלכליים המובילים בתבל, אשר שחררו דו”ח רשמי ובו נטען כי עד 2022, לא פחות מ-25% מכלל האנרגיה בהודו תופק באמצעות אנרגיה סולארית.

שיפור משמעותי בתשתיות

האתגר העיקרי והחשוב ביותר שעומד כעת בפני הממשלה ההודית בדרך להשגת היעדים שהוצבו נעוץ איפוא בצורך להגדיל משמעותית את היקף מתקני התשתית אשר יאפשרו בתורם את הפקת האנרגיה המתחדשת. ראוי להדגיש כי את היכולת לעמוד ביעד השאפתני מייחסים בדויטשה בנק בין היתר לירידה בתעריפי הפקת האנרגיה הסולארית וכן לשורה של רפורמות מבניות אשר הפכו את שוק האנרגיה ההודי לתחרותי ומניב יותר מבעבר.

כך, למשל, במסגרת אחת הרפורמות החליטה ממשלת הודו על חלוקת תפקידים ברורה לפיה מלאכת הקמת התשתיות הסולאריות הגדולות תופקד בידי החברות הנמצאות בבעלות פרטית – ואילו החברות הממשלתיות תופקדנה באופן ממוקד על הקמתם של הפארקים הסולאריים ברחבי המדינה.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button