ראשי / כתבות ומאמרים / מכסות חדשות למערכות סולארית

מכסות חדשות למערכות סולארית

ישראל יוצאת לדרך חדשה בתחום הסולארי.

השבוע נערך שימוע של רשות החשמל אשר בו פורסמו מכסות חדשות (1300 מגה!) למערכות סולאריות וזאת על מנת לעמוד ביעד של 10% אנרגיה מתחדשת עד שנת 2020.

המכסות החדשות:

1.      הסדרת מונה נטו תתרחב בעוד 300 מגה, בנוסף ל-300 מגה שקיימים כבר היום, ההסדרה החדשה תתפרסם עם תיקונים נוספים אשר יקלו על החסמים המזוהים בתחום זה.

2.      הסדרות תעריפיות של 1,000 מגה אשר יחולקו לחיבור מתח גבוה, מתח נמוך ומתח עליון ויצאו כל כמה חודשים בשנת 2017 ו-2018.

המכסות התעריפיות יתנהלו בהליך תחרותי וידורגו מן ההצעה בעלת המחיר הנמוך ביותר ל-KWh ועד להצעה בעלת המחיר הגבוה ביותר ל-KWh.

חלוקה_רשות

שר האנרגיה, ד”ר יובל שטייניץ: “המכסות החדשות מהוות צעד משמעותי בדרך להשגת יעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2030, וסוללות את הדרך לעתיד רווי באנרגיה נקיה. בנוסף, מבנה המכרז מבטיח מזעור העלויות לצרכן”.

ד”ר אילת, מנכ”ל רשות החשמל : “בהתאם למדיניות הממשלה ושר האנרגיה לעידוד אנרגיה ירוקה, פרסום השימוע מהווה בשורה לתחום האנרגיה בישראל והוא צפוי להאיץ בתוך זמן קצר את היקף הייצור של אנרגיה מתחדשת מ-2% בלבד כיום, עד לעמידה מלאה ביעדי הממשלה”.

איתן פרנס, מנכ”ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל: “מדובר בצעד המשמעותי ביותר של הממשלה בתחום הסולארי. ההסדרה צפויה להזניק שוק חדש של מליארדי ₪ שמרביתו יופנה לפיתוח כלכלי בפריפריה. מעבר להסדרת המכרזים יש בהחלטה גם הגדלה של המכסה למתקני מונה נטו ב-300 מגוו”ט נוספים וכן בחינה של החסמים להסדרה זו. רשות החשמל ומשרד האנרגיה מבצעות ‘פנית פרסה’ ביחס שלהם לאנרגיה מתחדשת בכלל ואנרגיה סולארית בפרט ועל כך יש לברך אותם ולחזק מאמציהם.”

לקריאת השימוע החדש שפורסם ע”י רשות החשמל לחצ/י כאן >>

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button