ראשי / כתבות ומאמרים / כמו באילת: איך גם אתם יכולים לייצר חשמל?

כמו באילת: איך גם אתם יכולים לייצר חשמל?

העיר אילת ויישובים שונים בערבה, החלו לנצל בשנים האחרונות את הפוטנציאל שטמון באזור – השמש היוקדת. ב-nrg פורסמה כתבה שמתארת את הפריחה של אנרגיה סולארית בדרום המדינה, שמהווה דוגמא לשאר האזורים בישראל, שם הנושא מתקדם באיטיות רבה. בימים אלו מייצרים באילת וביישובים הסמוכים אנרגיה סולארית בהיקף של מחצית מהחשמל שאותו צורכים התושבים.

הממשלה החליטה כי בשנה הבאה, חמישה אחוזים מצריכת החשמל כולה במשק תהיה מאנרגיות מתחדשות. אחת הדרכים ליצור אנרגיה כזו היא באמצעות מערכת סולארית ביתית או מערכת סולארית עסקית. עם זאת, חודשים ספורים לפני תחילת השנה האזרחית, רק 1.2 אחוזים מכלל החשמל במשק מופק מאנרגיה סולארית. הסטטיסטיקה הלא מחמיאה הזו לא מאפיינת את העיר אילת, שהפכה למעצמה סולארית של ממש.

כשרוצים, אפשר לפעול בכיוון הנכון

עיריית אילת והמועצה האזורית חבל אילות החליטו לבצע את המהלך והקימו מנהלת בתחום האנרגיות המתחדשות. לא הרבה זמן עבר ובעיר הדרומית בישראל וביישובים הסמוכים, ניצבים להם מערכות סולאריות רבות: שדות קרקעיים, בקיבוצים ופאנלים פוטו וולטאיים כחלק ממערכות סולאריות ביתיות המותקנות על גגות. גם על גגות הרפתות, בתי הספר והקניונים נמצאים פאנלים סולאריים.

מחודש נובמבר יופקו כ-55 מגה וואט מהאנרגיות המתחדשות – כחצי מכמות האנרגיה שנצרכת באזור כולו, ובהחלט מדובר בחיסכון גדול לכיס, שמהווה גם פתרון ירוק. התכנון הוא להקים עוד שני שדות סולאריים שיחדיו יפיקו כ-120 מגה וואט נוספים ויחוברו לרשת החשמל. באופן הזה, ייצר האזור את מכסת האנרגיה שהוא צורך, בכוחות עצמו. עם זאת, אחד האתגרים בעיר אילת הוא צריכת החשמל הרבה בשעות הלילה, שכן העיר מלאה במלונות ובתיירים. ייתכן שהבעיה תיפתר דרך פרויקט להפקת אנרגיה מפסולת של מטעי תמרים.

איך גם אתם יכולים לייצר חשמל?

חשוב לציין שישנם מחקרים שמנסים ליצור תחזית לגבי ניצול האנרגיה הסולארית בעולם. על פי אחד המחקרים שפורסם באתר תשתיות, ישראל תכפיל את שיעור ההספק הסולארי בה – וזאת בתוך פחות מארבע שנים. על פי התחזית, ישראל תייצר עד שנת 2017 כ-1.8 ג’יגה וואט של אנרגיה סולארית. אחת הסיבות לכך היא הגידול בשוק הפוטו וולטאי בעולם.

כיום, נושא החשמל הסולארי במדינת ישראל נתמך פחות בסובסידיה, ויותר באמצעות הסדרת מונה נטו. מניסיוננו, למדנו לאורך השנים שהתחום הסולארי הוא השקעה בטוחה וטובה. כמו כן, הסדרת מונה נטו היא בגדר חלון הזדמנויות שמאפשר לצרכנים להפוך ליצרני חשמל, וכך לחסוך מאות אלפי שקלים בכל שנה.

הצטרפו גם אתם למהפכה הסולארית!

greenco_banner

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button