ראשי / כתבות ומאמרים / ועדות המשנה בכנסת מקדמות את התחום הסולארי!

ועדות המשנה בכנסת מקדמות את התחום הסולארי!

ב9.3 התכנסה ועדת המשנה של ועדת המדע והטכנולוגיה, לנושא קידום טכנולוגיות לאנרגיה מתחדשת, התכנסה היום לדיון הראשון. הוועדה דנה היום בחסמים לפיתוח תחום האנרגיה המתחדשת,

יו”ר ועדת המשנה ח”כ יעל כהן-פארן אמרה “אין צורך להכביר במילים בנוגע לחשיבות אנרגיה מתחדשת, משבר האקלים, אנרגיה נקיה וכו’. מדינת ישראל הצטרפה לוועידת פריז שמטרתה להקטין את פליטות גזי החממה, על מנת לצמצם את אפקט החממה עד מעלה וחצי, וזאת על אף שישראל הינה מדינה קטנה אך היא חלק בלתי נפרד מהמאבק. יש ביכולתה של מדינת ישראל להיות מובילה בפיתוח טכנולוגיה ברמה הבינלאומית, דבר שיקדם אותנו בתחומים רבים. לכן עלינו להביא לדיון את הקשיים ולהביא למענה לבעיות ולחסמים”.

ח”כ דב חנין אמר “אנחנו בימים קשים, אך יחד עם זאת, עלינו לדאוג גם לנושאים הסביבתיים שהינם חלק בלתי נפרד מחיינו. אומנם ישראל היא כלכלה קטנה, אך לחברה הישראלית יש יכולת גבוהה לתרום ולמצוא פתרונות בתחום האנרגיה המתחדשת ואנו אף יכולים להוביל בתחום”.

 

 

דביר דייטש ממשרד הביטחון אמר “אנו נמצאים בשלב בחינה אסטרטגית לבדיקת תשתיות הבניה העתידיות שלנו המתייחסות למיקו-גריד. אנו מתייחסים בכובד ראש לעניין האנרגיות המתחדשות ואני קורא לכל מי שרוצה לקחת חלק בדבר להרים את הכפפה ולהצטרף”.

נציג הקרן הקיימת לישראל פרופ’ אלון טל, אמר “ק.ק.ל תומכת במדיניות גביית דמי חכירה סמליים ביותר או אף בפטור מלא מתשלום דמי חכירה על קרקעות המיועדות להקמת מתקנים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת וזאת על מנת ליצור תמריצים כלכליים אמתיים לבניית מתקנים לאנרגיה מתחדשת במדינת ישראל”

יו”ר ועדת המשנה ח”כ יעל כהן-פארן סיכמה את הדיון ואמרה “מן הדיון עולה כי ישנם חסמים רבים ואנו נדרוש תשובות עד הועדה הבאה. לדבריה, חברת חשמל צריכה להיות הגוף שמסייע ליזמים להיות חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה.

פארן הטיחה דברים קשים לעבר נציגי רשות המיסים והאוצר ואמרה “אתם גוררים רגליים, כשהממשלה רוצה, היא יודעת להעביר חוקים במהירות. זה אחד החסמים היחידים שנותרו היום בפני ייצור חשמל על ידי אזרחים פרטיים, והוועדה רואה בנושא זה סוגיה עקרונית לקידום תחום האנרגיה המתחדשת בישראל. לא יעלה על הדעת כי אדם פרטי שמבקש לייצר לעצמו חשמל סולארי, יאלץ להתמודד עם בירוקרטיה ותשלומי מיסוי על ייצור עצמי” פארן הוסיפה ואמרה “אני מאוד מודאגת מהחזון שמצייר משרד האנרגיה, לפיו מקור האנרגיה של ישראל בעוד שלושה עשוריים יהיה אנרגיה גרעינית. ה”חזון” הזה, פשוט מנותק מהמציאות.

 

 

לפני כן ב2.3 התכנסה ועדת הכלכלה בראשות ח”כ איתן כבל לדון בהצעת חוק של ח”כ איתן ברושי ליצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, חכ איתן כבל מוביל את הדיון והצהיר על תמיכתו בתחום האנרגיה מתחדשת
יובל זוהר משרד האנרגיה, הציג את יעד אנרגיה מתחדשת ואיך עומדים בו, המשרד מתבסס גם על תחזית התיעלות מצד אחד וצפי צריכת חשמל ב2020 ו2030. לדברי זהר כרגע לא נעמוד ב2020 ביעד, המשרד מבקש להגדיל מכסות PV ל1 GW כיוון שטכנולוגית PV זה הכי זמין כמו כן הגדלת רשיונות רוח ל740 MW
חכ טרכטנברג טען , יעדי האנרגיה נמוכים יש לכון יותר גבוה. הולכים לבנות המון דיור לראות איך זה משולב. חכ ברושי יוזם החוק, מסכים שיש לשאוף גבוה אבל בואו קודם נעמוד בזה, הבעיה היא בישום החוקים, אני רוצה קודם לראות איך עומדים ביעד הזה כי הבעיה שכרגע גם בזה לא עומדים
שאול מרידור מנכל משרדהארגיה התיחס, אנחנו רואים במתחדשות חלק מרכזי בתמהיל אנרגיה, אנחנו לא מנצלים חלק מספיק אנחנו פועלים לעשות הרבה יותר.
נציג האוצר לגבי סוגיות המיסוי במערכת סולארית, תקנות המעמ יובאו בשבועות הקרובים. נושא פטור ארנונה אושר כבר. מטפלים בדיווח במעמ ומס הכנסה.
נציג גרין פיס אמר כי יש לקדם את נושא המערכות הביתיות יש חסמי בירוקרטיה וחסמי מיסוי. איתן פרנס מנכל איגוד אנ מתחדשת. יש שיפור מגמה במשרד האנרגיה, יש לקבוע לוז לפתיחת חסמים וטיפול בנושא.
חכ כבל סיכם, על משרד האנרגיה להוביל את המגמה, צריך לטפל טיפול יותר רציני ברגולטוריקה וברגולציה.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button