ראשי / כתבות ומאמרים / השוק הסולארי ממשיך לצמוח – רק השנה יותקנו 50 ג’יגה-וואט נוספים

השוק הסולארי ממשיך לצמוח – רק השנה יותקנו 50 ג’יגה-וואט נוספים

מעיון מעמיק בדו”ח השנתי החדש של מכון PV MARKET ALLIANCE עולה כי רק בשנת 2015 יותקנו ברחבי העולם מתקנים סולאריים שיספקו לא פחות מ-50 ג’יגה-וואט חשמל – גידול של עשרה ג’יגה-וואט בהשוואה לשנה החולפת. במקרה ותהיתם, הרי שהמדינות שצפויות להוביל את העלייה בהיקף ההתקנות הן יפן, סין וארצות הברית.

סין כבשה את הפסגה

על פי הדו”ח סין היא זו שאמורה להכתיב ולתת את הטון בכל הנוגע להתקנת המתקנים הסולאריים כאשר רק ברבעון הראשון של השנה הנוכחית התקינו הסינים 5 ג’יגה-וואט של אנרגיה פוטו-וולטאית בדרך להשגת היעד השנתי שהציבו קברניטי המפלגה הקומוניסטית – 17.8 ג’יגה-וואט. והאמת היא שזו רחוקה להיות אפיזודה חולפת.

מהתחזית המופיעה בדו”ח ניתן ללמוד כי סין עשויה להישאר בפסגה עד סוף העשור כאשר רק נוכחות מאסיבית של הודו בשוק הסולארי יכולה לנשל אותה מהפסגה. בהקשר הזה ראוי לציין כי מסמך נוסף שראה אור השנה גורס כי גם הודו מגדילה בהיקף מרשים את היקף ההתקנות הסולאריות בשטחה ובשנת 2015 היא צפויה לרשום גידול של 250% בכמות המתקנים.

חמש שנים קדימה

אך בעוד שסין, הודו, יפן וארצות הברית ממשיכות להתקין פאנלים סולאריים במרץ, הרי שדווקא באירופה צפויה האטה זמנית בהיקף ההתקנות וזאת בטרם ירידת המחירים הצפויה תוביל ככל הנראה לצמיחה מחודשת.

ואם נדמה לכם שהתחזית ל-2015 נשמעת מבטיחה אז מה תגידו על תחזית הגידול הצפויה לשנת 2020 ולפיה יופקו בעולם בין 70 ל-90 ג’יגה-וואט כתוצאה משימוש באנרגיה סולארית. העובדה כי טווח ההערכה רחב יחסית מצביעה על התנודתיות הגדולה בשוק הסולארי שצומח מחד כתוצאה מביקוש שנוסק מעלה מדי יום ביומו – ועלול לפחות מאידך כתוצאה משינויים רגולטוריים כאלה ואחרים ברחבי תבל.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button