ראשי / כתבות ומאמרים / העתיד כבר כאן: עלייה חסרת תקדים בהיקף האנרגיה המופקת מתשתיות סולאריות רחבות היקף

העתיד כבר כאן: עלייה חסרת תקדים בהיקף האנרגיה המופקת מתשתיות סולאריות רחבות היקף

סיכום שנת 2014 בתחום האנרגיה הסולארית טומן בחובו ממצא חד-משמעי המבהיר היטב את הכיוון אליו יצעד בבטחה עולם האנרגיה בשנים הקרובות: במהלך השנה החולפת נרשם גידול חסר תקדים בכמות המתקנים הסולאריים רחבי ההיקף האחראים כיום על הפקתם של לא פחות מ-36 ג’יגה-וואט של אנרגיה ברחבי תבל.

אם בשלהי שנת 2013 כמות האנרגיה שהופקה מתשתיות סולאריות רחבות היקף (Large Scale/Global Utility PV) עמדה על כ-7 ג’יגה-וואט בסך הכל הרי שבשנת 2014 לבדה הוכפלה הכמות והגיעה לכדי 14 ג’יגה-וואט של אנרגיה. העלייה העקבית וההדרגתית של השנים האחרונות, לצד הנסיקה חסרת התקדים בשנה שעברה מעניקות משנה תוקף לאמונה ההולכת וגוברת בחשיבותה ואף ביעילותה של האנרגיה הסולארית.

היקף האנרגיה המופקת מתשתיות סולאריות – פילוח שנתי ויבשתי

מקור: אתר Wiki-Solar

 

מגמה עולמית – לא מקרית

באם נבחן את הפיזור הגאוגרפי של מתקני האנרגיה נוכל לראות כי החלק הארי של התשתיות נמצא באסיה ובצפון-אמריקה (וחלק לא מבוטל גם באירופה) כאשר בשנה האחרונה ראינו גם את דרום-אמריקה ואפריקה מצטרפות למשחק. כיום מסמנים המומחים את ארצות הברית, יפן והודו כמדינות שצפויות להמשיך ולהגדיל באופן עקבי את היקף התשתיות הסולאריות המותקנות בשטחן ואילו לצדן מסומנות שלוש מדינות נוספות בעלות פוטנציאל צמיחה של ממש – קנדה, יפן וצ’ילה.

היקף האנרגיה המופקת מתשתיות סולאריות – 14 השווקים המובילים בתבל

לבסוף, מבט אל הטבלה המציגה את 14 השווקים הסולאריים המובילים בתבל מבהיר לנו כי צרפת, איטליה קנדה קרובות מאוד כבר עכשיו להפקתו של יותר מג’יגה וואט אנרגיה כאשר לדבריו של מייסד האתר ויקי-סולאר, פיליפ וולף, הרי שלמעט אוקראינה (נוכח מלחמת האזרחים העקובה מדם המתנהלת בשטחה) כל המדינות שטרם חצו את רף הג’יגה-וואט צפויות לעשות כן במהלך השנה הקרובה.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button