ראשי / כתבות ומאמרים / גם באיחוד האירופי כבר מבינים – העתיד שייך לאנרגיה הסולארית

גם באיחוד האירופי כבר מבינים – העתיד שייך לאנרגיה הסולארית

אין זה סוד שהשימוש ההולך וגובר באנרגיה הסולארית הוא כבר מזמן לא קוריוז חולף כי אם מגמה מוכחת של ממש, כאשר רק בשבוע החולף התוודענו לשתי ידיעות נוספות המוכיחות מעבר לכל ספק כי האנרגיה הסולארית תופסת תאוצה שלא ניתן להתעלם ממנה.

משתלם להקדים

הידיעה הראשונה הגיעה מארצות הברית בה דווח כי שורה של פרויקטים סולאריים הנמצאים בשלבי הקמה, ואשר צפויים להפיק לא פחות מ-32 ג’יגה-וואט של אנרגיה סולארית, צפויים להיות מושלמים בשלהי שנת 2016 ולפני תאריך היעד של ה-31.12.2016. החברות שאחראיות על הפרויקטים מעוניינות להשלימם בהקדם וזאת במטרה ליהנות מהטבת מיסוי משמעותית בסך 30% מעלויות הפיתוח המוענקת על ידי הממשל הפדרלי לחברות המפתחות את תשתיות האנרגיה הסולארית ברחבי המדינה כולה.

על פי הדיווחים המסתמנים, 44% מסך האנרגיה שתופק ינותבו לקליפורניה שמוכרת בין היתר בזכות היותה המדינה המובילה בארצות הברית בשימוש בתשתיות סולאריות. 19% מסך האנרגיה ינותבו לצפון-קרוליינה ולכל הפחות 7% מסך האנרגיה יגיעו לטקסס.

האנרגיה הסולארית משתלטת גם על האיחוד האירופי

בתוך כך, עולם האנרגיה הסולארית נחשף השבוע לתחזית מרתקת נוספת ולפיה עד 2030 לא פחות מ-12% מסך האנרגיה המופקת במדינות האיחוד האירופי יגיעו כתוצאה משימוש במתקני אנרגיה סולארית.

הממצא האמור הוא גולת הכותרת של דו”ח הייעוץ אשר נכתב על ידי חברת הייעוץ הגרמנית רולאנד ברגר ובו אף נכתב כי האנרגיה הסולארית היא כלי “שובר שוויון” ככל שמדובר בחברות תשתית – וזאת משום טבעו המבוזר של אופי האספקה. כפי שהדברים נראים כרגע, הרי שבגרמניה יוון ואיטליה היקף התפוקה הסולארית יחצה את רף הביקוש הבסיסי כבר ב-2025 ולא ניתן לשלול על הסף אפשרות שבשלב מאוחר יותר יותר מ-50% מהאנרגיה שתסופק בשעות העומס תהיה סולארית גם כן.

לבסוף, מהדו”ח שפורסם עולה המלצה חד-משמעית נוספת ולפיה כדאי לחברות התשתית ברחבי העולם, להתאים את המודל העסקי שלהן למציאות החדשה שנוצרה – ויפה שעה אחת קודם בכדי שלא יאבדו מהרלוונטיות שלהן. בהקשר הזה ראוי לציין כי דווקא חברת החשמל הישראלית כבר עשתה את ההתאמות הנדרשות והיא מעודדת באופן מלא את ייצור האנרגיה הסולארית באמצעות תמריצים כלכליים שיגיעו לכיסם של הצרכנים המשתמשים הפרטיים והמוסדיים אשר יפיקו חשמל באמצעות שימוש באור השמש.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button