ראשי / כתבות ומאמרים / גימיקים וצורות מיוחדות למערכות סולאריות

גימיקים וצורות מיוחדות למערכות סולאריות

כאשר אנו מדמיינים מערכות סולאריות, אנו רואים בעיני רוחנו לוחות המונחים בזווית מול השמש. הן על גגות הבתים והן בשטחים פתוחים. אך, ברחבי העולם, תוכלו למצוא מגוון רחב של מערכות סולאריות עם צורות מפתיעות. במאמר זה נסקור בקצרה מספר גימיקים שונים ואפילו פאנלים סולאריים שמרחפים ממש מעליכם.

לוחות בצורה של פנדה
דובי הפנדה הידועים כחיה הסינית שכבשה את האינטרנט בסערה, היוו השראה גם למספר רב של חוות המעוצבות בצורה חמודה להפליא. בקטע הוידיאו הזה תוכלו לראות דוגמה לחווה אחת כזו. הטקסטורה היחודית נוצרה בזכות לוחות בגווני שחור המונחים בזווית על גבי חול לבן. כך, באמצעות שני הצבעים האלה ובאמצעות תכנון קפדני מדוקדק, החברה שהניחה את הלוחות יצרה מראה מיוחד שניתן לראותו כאשר טסים מעל למתחם או מטיסים דאון עם מצלמה.
מדוע דווקא הפנדה? לי יואן, מנכ"ל החברה הסינית "פנדה אנרגיה ירוקה" מסביר בסרטון כי הפנדה משמשת כשגרירה לצורך הסברה של אנרגיה ירוקה ואף מסמלת שלום.

לוחות בצורת פרח חמניה
גם בעברית וגם באנגלית השם "חמניה" של הצמח, כולל את המילה "חמה" (SunFlower). זו אולי הייתה ההשראה של חברת IBM כאשר הוציאו מתקנים מיוחדים של לוחות פוטו-וולטאיים בצורת מעגלים המחוברים זה לזה כחמניות. הלוחות הללו מיועדים להתקנה באזורים חקלאיים, ומשמשים הן לשדרוג האסתטיקה והן לצורך יעילות לכידת קרני השמש. כל מתקן כזה הוא בגובה של עשרה מטרים, ומסוגל ללכוד 80% מאור השמש לצורך הפקת אנרגיה ירוקה, תוך ריכוז של האור עד לפי 2000.

ניתן לראות את התמונה של הלוחות המיוחדים פה.

משחקי הדרקון בסולאר
אולי בעקבות סין, גם טאיוואן תכננה מערכת סולאר מיוחדת המקרה את האיצטדיון החשוב והבולט במדינה. הלוחות הסולאריים באצטדיון זה עוצבו בצורה שמכונה דרקון. תוכלו לראות זאת בעמוד הויקיפדיה של אותו איצטדיון פה.
מה הסיבה שהותקנו על גבי גג האיצטדיון 8,844 פנלים סולאריים שונים?
המטרה המקורית הייתה להוזיל את עלויות התאורה של האצטדיון הענק ולהשתמש באנרגיה מתחדשת. אכן, 3,300 הנורות נדלקות במקום וזוכות לאנרגיה רציפה המצטברת תוך 6 דקות בלבד. בפועל, הפרויקט היומרני מצליח כיום לספק 80% מתצרוכת החשמל של המבנים בסביבתו של האיצטדיון. זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות לשיקולים ארוכי הטווח שהיו למתכנני המערכת הסולארית במקום.

תחנת החלל המונעת בסולאר
אם אנו מסוגלים לנצל את אור החשמל בחוכמה בתוך כדור הארץ, קל וחומר שנוכל לעשות זאת גם בחלל.
תחנת החלל הבינלאומית של נאסא מונעת בזכות מערכת לוחות סולאריים המותקנת עליה. לא פחות מ 262,400 לוחות מייצרים 120 KW של חשמל. בשעות בהן הלוחות נמצאים מול השמש – תחנת החלל אוגרת 60% מהאנרגיה בבטריות מיוחדות. כך, בשעות החשכה, כאשר קרני השמש מוסתרות, התחנה ממשיכה להשתמש בחשמל שהצטבר לאורך היום.

 

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button