ראשי / כתבות ומאמרים / גגות סולאריים – אפיק רווחי בהשקעה חד־פעמית

גגות סולאריים – אפיק רווחי בהשקעה חד־פעמית

אם בעבר היינו רואים לוחות סולאריים רק על גבי מבנים של חברות גדולות, כיום ניתן לראות את הלוחות הללו בכל מקום. על גבי גגות של בתים פרטיים ווילות, מתחמי ציבור, בתי־כנסת, שטחים מסחרים ואפילו חממות וחניונים. במאמר זה נרחיב על היתרונות שבהתקנת מערכות פוטו־וולטאיות על הגג והרווחים הטמונים ביצירת גגות סולאריים.

מה הם גגות סולאריים?

גגות סולאריים הם למעשה גגות של מבנים שונים עליהם מותקנים פנלים סולאריים. פאנלים אלה מסוגלים לייצר חשמל בטכנולוגיה המכונה פוטו-וולטאית. פוטונים מקרני השמש פוגעים בלוח וגורמים לו להעביר אלקטרון ללוח הצמוד אליו. תנועת האלקטרונים יוצרת זרם ישיר המומן לזרם חילופין, וכך אפשר להשתמש בחשמל שיוצר בדרך טבעית זו לתפעול מכשירי חשמל בבית או במפעל.

בנוסף, חברת החשמל רוכשת היום את החשמל המופק ממגוון גגות סולאריים ברחבי ישראל, וכך בעלי הגג יכולים ליהנות לא רק מחשמל בחינם, אלא גם מהכנסה שוטפת שנובעת ממכירת החשמל.

איך אנו מתקינים בגרינקו גגות סולאריים?

בחברת גרינקו אנו מתקינים בעשור האחרון גגות סולאריים במגוון רחב של מבנים שונים. בין השאר ניתן למצוא את הפנלים שהתקנו על גבי גגות ב:

  1. חממות ברחבי הארץ
  2. חניונים
  3. מרכזים מסחריים
  4. בתים פרטיים
  5. מגדלי מגורים
  6. מפעלים
  7. עיריות
  8. מתנ"סים

ועוד מגוון רחב של מבנים שונים שקיבלו היתר להקמת של מתקן להפקה של אנרגיה סולארית על הגג.

איך מתבצע תהליך ההתקנה?

לפני שמתקינים את המערכת הפוטו־וולטאית יש לבצע תכנון מקדים של מערך הפנלים על הגג. חשוב לזכור כי כל גג שונה לחלוטין ממשנהו – הן בגודל והן בזווית. בנוסף, על חלק מהגגות עשויים להיות חפצים נוספים כמו דודי שמש או ארובות ופתחים שונים. לכן, יש לתכנן היטב את המערך של הלוחות הסולאריים כדי לייצר את החשמל באופן המיטבי.

בעבר, הייתה מגבלה שלא ידועה לרבים. כל שורה של לוחות סולריים הייתה צריכה להיות זהה לחלוטין באורך ובתפוקה לשורה שלידה. הדבר גם למגבלות משמעותיות בהתקנה. בנוסף, הזווית שבה מותקנים הלוחות הסולאריים על הגג הייתה צריכה להיות זהה.

היום, בזכות פיתוחים טכנולוגיים שונים ההתקנה היא הרבה יותר גמישה, ולכן אפשר לתכנן את הפריסה של הלוחות הפוטו־וולטאיים בהתאם לתנאי השטח.

לאחר תכנון המערכת אנו מסייעים להשיג את האישורים הדרושים מהרשויות העירוניות, ולבצע תוכנית כתובה המפרטת כיצד יותקנו הלוחות וכמה חשמל יפיקו. לאחר קבלת האישורים הדרושים אנו מתחילים בעבודה. מומחים מטעמנו מצמידים את הלוחות לגג, מחברים את שאר חלקי המערכת ומחברים אותה למונה חכם. כך, אתם יכולים לדעת בדיוק כמה חשמל הפיקה המערכת לאורך השנה, ולקבל את התשלום בהתאם.

על אור וצל ומה שביניהם

היות והאנרגיה החשמלית המופקת במערכת זו תלויה בכמות הפוטונים הפוגעת בלוח במשך היום, כל הצללה על הלוח עשויה לגרום לפגיעה בתפוקה של המערכת.

לכן, בבתים פרטיים או שטחים חקלאיים כמו חממה, הממוקמים ליד עצים או מבנים שונים, עשויה להיות הצללה בחלק משעות היום.

אנו מספקים תהליך של ייעוץ מקיף מטעם גרינקו כדי לוודא שאותה הצללה לא יכולה לפגוע ביעילות של המערכת או בכדאיות ההתקנה שלה. במיוחד, אם אתם בוחרים להתקין גגות סולאריים כדי להתחיל להרוויח באופן שוטף הכנסה מחברת החשמל.

אנרגיה ירוקה שמסייעת לסביבה

בגרינקו אנו רואים את התקנת המערכות הסולאריות על הגגות ברחבי ישראל כחלק שלנו בתרומה לאנרגיה ברת־קיימא. ידוע, כי התהליך של יצור החשמל בעולם מלווה בשימוש בחומרים הפוגעים בסביבה, וכן בדלקים שכמותם מוגבלת.

כיום, לאור התלות הגבוה של מדינות שונות בגז ממקורות שונים בזירה גיאו­־פוליטית מורכבת יש דרישה רבה יותר לייצור גז ממקורות של אנרגיה מתחדשת. מקורות אלה יכולים להיות תנועה של רוח, קרני השמש ואפילו הפקה של אנרגיה ממקורות מים.

בישראל שטופת השמש אנו יכולים לנצל באופן המיטבי את הקרניים החמות, ולהשתמש בהם כדי לייצר כמות חשמל שיכולה בעתיד לספק שיעור לא מבוטל מהאנרגיה שבה מדינת ישראל משתמשת.

למעשה, לו היה ניתן להשתמש בכל הגגות בישראל כדי לייצר אנרגיה, לא היינו זקוקים כמעט למקורות נוספים. לכן, אנו פועלים מתוך החזון של הגברת הניצול של השטחים בהם ניתן להתקין מערכות סולאריות, תוך שימוש במנגנון התשלום של חברת החשמל המעודד רבים לעבור לאנרגיה זו.

מתקינים פעם אחת וממשיכים לתחזק

להתקנה של מערכת סולארית על ידי חברה מקצועית המשתמשת בחומרי גלם איכותיים יש יתרון בולט. מתקינים את המערכת פעם אחת והיא יכולה לעבוד למשך מספר עשורים. נדרשת כמובן תחזוקה שוטפת של הלוחות על הגג כדי לוודא שהתפוקה של כל לוח לא נפגעת.

אחרי שמתקינים פעם אחת את המערכת אפשר להמשיך ולהחליף בה את החלקים הדרושים, וכך להמשיך לייצר חשמל במשך דור אחר דור. אנו מתחילים היום את התהליך שגם הנכדים שלכם יהנו ממנו בטווח הרחוק.

מערכות ביתיות ומסחריות

בגרינקו אנו מתמחים ביצירה של מגוון סוגים של מערכות סולאריות. החל ממערכות ביתיות המפיקות עד 15 קילוואט וכלה במערכות מסחריות שמסוגלות להפיק 100 קילוואט. לכל מערכת מלווה ייעוץ אישי ומקצועי, ומגוון רחב של אפשרויות מימון שנועדו להקל על כל בעל מבנה לבחור באפשרות המשתלמת של גגות סולאריים.

לסיכום, גגות סולאריים מסוגלים לשנות מקצה לקצה את שוק האנרגיה בישראל, ולאפשר למדינה שלנו להיות חלק מהמאמץ הגלובלי לשמר את כדור־הארץ. אם גם אתם נמנים על בעלי המבנים המותאמים להתקנה של מערך פנלים סולאריים – כדאי ליצור עימנו קשר בהקדם. כל חודש שאינכם משתמשים במערכת כזו אתם למעשה מפסידים כסף! הצוות שלנו ישמח ללוות אתכם בכל התהליך החל מהתכנון הראשוני ועד לתחזוקה בתום התקנת המערכת.

כתבות שעשויות לעניין אותך

מערכת סולרית בייתית

Rated 5 out of 5
28/06/2023

איני מבין את הדרישה הזאת

מיכה הרצנו

very effective save money and good for the environment

Rated 5 out of 5
17/04/2022

very recommended company good value for money

מיכל תמיר
Call Now Button