ראשי / כתבות ומאמרים / איך מנקים פאנלים סולאריים בקלות?

איך מנקים פאנלים סולאריים בקלות?

התקנת מערכת סולארית מצריכה מהמשתמשים בה לדאוג לתקינותה. תחזוקת מערכות סולאריות חשובה מאוד לתפקוד המערכות וחלק מרכזי בה הוא ניקיון הפאנלים הפוטו-וולטאיים.

ניקוי המערכת באמצעות הרובוטים החדישים

הרובוטים החדישים במהלך פעולת ניקוי. פועלים גם על דודי שמש

השטיפה ושרותי התחזוקה, שניתנים כיום בין היתר על ידי גרינקו אנרג’י, נועדו לשמור על המערכות יעילות לאורך זמן כדי שאלו ימשיכו לייצר חשמל סולארי. לפי הניסיון של העוסקים בתחום, מערכת סולארית נקייה המתוחזקת כראוי, תצליח להגדיל את הניצולת של הפאנלים בהיקף של עד 15 אחוזים.

כיום תחזוקה כוללת בין היתר שטיפות של הפאנלים אחת לכמה חודשים, בדיקה כללית למערכת, בדיקת הארקה, ביקורת בטיחות חשמלית ושירות תיקונים ואחזקה. בכל הנוגע לשטיפות, כיום ישנם פתרונות יצירתיים ומעניינים, למשל חברת SunPower – אחת מחברות האנרגיה הסולארית הגדולות בארצות הברית, רכשה פיתוח חדשני לניקוי פאנלים סולאריים.

רובוטים לניקיון של פאנלים סולאריים

כידוע, ארצות הברית נחשבת למפותחת מאוד בתחום אנרגיה סולארית, ולכן נדרשים כל הזמן פתרונות לתחזוקת מערכות סולאריות עצמאיות, ביתיות ועסקיות. לשם כך, חברת SunPower האמריקנית רכשה לאחרונה את חברת Greenbotics שמייצרת רובוטים המשמשים לניקיון הפאנלים הסולאריים. הרובוטים, כפי שניתן לראות בסרטון, מונחים על הפאנלים ומנקים אותם.

פאנל לפני ניקוי ואחרי ניקוי

פאנל לפני ניקוי ואחרי ניקוי

הפעולה מספקת מענה יעיל לשטיפת הפאנלים ומקלה משמעותית על בעלי מערכות סולאריות. על הרובוטים, שנעים לאורך הפאנלים וחוזרים לנקודת ההתחלה בסיום הפעולה, מותקנות מברשות שמסתובבות ומסלקות את האבק והלכלוך שהצטברו על הפאנלים. בנוסף, המערכת חסכונית במים.

חברת Greenbotics נרכשה על ידי חברה גדולה ומובילה בתחום, ומדובר בעדות נוספת לכך ששוק המערכות הסולאריות עולה מדרגה והופך לחלק אינטגרלי ממערך ייצור החשמל. בישראל, השימוש ברובוטים לניקוי פאנלים סולאריים עדיין לא נפוץ, וסביר להניח שככל שמערכות סולאריות יותקנו בישראל, כך יהיה צורך בפתרון זה.

תחזוקה ושירות בגרינקו אנרג’י

חברתנו מציעה שירותי תחזוקה ושירות הכוללים בין היתר שטיפות של הפאנלים אחת לשלושה חודשים, בדיקות וביקורות שונות שישמרו על המערכת הסולארית שלכם. חשוב לציין שתחזוקה נכונה של המערכת תעלה את התפוקה שלה לאורך זמן ותשתלם כלכלית.

לפרטים נוספים על תחזוקה ושירות למערכות סולאריות

עדיין אין לכם מערכת סולארית? בואו לבדוק כמה תוכלו לחסוך

צפו: כך עובדים הרובוטים החדישים לניקוי הפאנלים:

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button