ראשי / כתבות ומאמרים / התקנת מערכות סולאריות עצמאיות ביישוב בנגב

התקנת מערכות סולאריות עצמאיות ביישוב בנגב

חברת גרינקו אנרג’י הקימה מערכות סולאריות עצמאיות עבור התיישבות של גרעין הראל. הגרעין מונה כמה עשרות משפחות צעירות שהתיישבו בהר אלדד ברמת הנגב, ליד עובדת. מטרת הקבוצה, המונה כמה עשרות אנשים, היא ליישב את הנגב מחדש בהתיישבות חלוצית בעלת אג’נדה אקולוגית.

ההתיישבות הנה יישוב אקולוגי שישתלב היטב עם הנוף המדברי. באזור המדברי אין קווי חשמל ולכן נדרש ליצור פתרון שיאפשר קיום שגרת חיים. הפתרון סופק על ידי גרינקו אנרג’י בדמות מערכות סולאריות עצמאיות. המערכות הסולאריות, שמתבססות על אנרגיית השמש בלבד, מהוות פתרון ירוק בהשוואה לחשמל, ומותאמות לצורך הקבוצה ולאידאולוגיה שלה.

 

בפני חברי הקבוצה עמדו שתי אפשרויות לייצור חשמל – האחת היא שימוש בגנרטור והשנייה היא שימוש במערכות סולאריות. הגנרטור דורש שימוש בדלק, מזהם מאוד את הסביבה בשל פליטת הסולר וגם יקר. לכן נבחרה אופציית האנרגיה הסולארית, שנחשבת לחסכונית וירוקה.

בסך הכל התקינה גרינקו אנרג’י 36 מערכות סולאריות עצמאיות – אחת לכל משפחה. המערכות הן בעלות הספק של 250 וואט ומיועדות להפעלת מאוורר, מספר מנורות ומקרר קטן. כמו כן, הותקנה מערכת גדולה ומרכזית בהספק 3 קילו-ואט, שנועדה לאזור המשותף המשמש לצרכים משותפים, כגון מטבח של הקהילה, מערכת כריזה ומקררים. כמו כן מספקת המערכת אנרגיה לתאורה היקפית במתחם. כל המערכות (הניידות וניתנות להעתקה) הורכבו בתוך ימים בודדים.

היתרונות הגדולים של מערכות סולאריות עצמאיות

התקנת מערכות סולאריות עצמאיות באזור מדברי מהווה יתרון עצום עבור המשתמשים בהן – באזור זה, אין בעיה לקלוט את אנרגיית השמש ולהפוך אותה לחשמל. בכל מערכת עצמאית פאנלים סולאריים הקולטים את אור השמש וממירים את האנרגיה לחשמל. החשמל נאגר במצברים ומהם ניתן לבצע בו שימוש. היתרונות בהתקנת המערכת:

  • המערכת מהווה מענה מצוין להפסקות חשמל
  • המערכת לא מזהמת את הסביבה ולא מרעישה
  • אפשרות לשילוב המערכת במקביל לגנרטור, והקטנת זמן העבודה של הגנרטור
  • אין צורך באישורים להתקנת המערכת

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק של גרינקו

מונה נטו! הקץ לחשבון החשמל. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button