ראשי / כתבות ומאמרים / תעריף החשמל רק ימשיך לעלות – מה הפתרון?

תעריף החשמל רק ימשיך לעלות – מה הפתרון?

באתר ynet פורסמה כתבה ולפיה עלות הרפורמה שמתכנן שר האוצר יאיר לפיד בחברת החשמל, צפויה לעלות בין שישה לשמונה מיליארד ש”ח. עוד צוין, כי בטווח הזמן הקצר, הרפורמה תביא דווקא לעלייה במחיר החשמל לצרכן.

כיום לחברת החשמל חובות עתק בגובה של 80-70 מיליארד ש”ח ואזרחי המדינה הם הערבים לחצי ממנו. כמו כן, ההוצאות של החברה גדולות מאוד בהשוואה לחברות מקבילות אליה בתחום האנרגיה. בכתבה צוין כי משבר האנרגיה האחרון שבו הופסקה הזרמת הגז ממצרים לישראל, גרם לפגיעה משמעותית ביותר במצבה הכלכלי של חברת החשמל.

בכתבה הוסבר כי לטענת החברה, יש צורך בהזרמת שישה מיליארד ש”ח ובהעלאת מחיר החשמל ב-16 אחוזים כדי לייצב את רמת החוב שלה. הרפורמה אם כן, צפויה לעלות הרבה כסף, שיבוא לידי ביטוי במחיר החשמל, וכל זאת עוד לפני שאנחנו מציינים את האתגרים הגדולים שאיתם צפויה להתמודד חברת החשמל בקרוב בפרט ומשק האנרגיה בכלל.

תעריף החשמל עומד להתייקר עוד יותר

 

עליית מחיר החשמל בשנים האחרונות (מתוך דה מרקר)

די בהסטת המבט מהרפורמה עצמה, כדי להבין שחברת החשמל זקוקה לשידוד מערכות רציני ביותר, שמצריך סכומי כסף אדירים, בין אם הרפורמה תצא לדרך ובין אם לא:

  1. לחברת החשמל חוב בגובה של כ-80 מיליארד ש”ח שעליה להחזיר וזאת על מחזור שנתי של 25 מליארד (חוב של 300%!), ובכל שנה נוספת לו ריבית בגובה של כשלושה עד ארבעה מיליארד. חברת חשמל התבטאה לא פעם כי תדרוש לייצב את רמת המחיר לכל הפחות כדי להתחיל ולבטל את החוב העצום ולייצב את המצב הכספי הנובע משנים של מכירת חשמל במחירי הפסד.
  2. יש צורך בהקמת תחנות כוח גדולות הרבה יותר כדי לעמוד בביקושים ההולכים וגדלים מיום ליום.
  3. יש צורך בחידוש חלק מיחידות הייצור שהתיישנו והגיעו לסוף דרכן וכמו כן נדרשת השקעה עצומה ברשתות ההולכה המפזרות את החשמל לפריפריה ומזמן אינן מתאימות לגידול האוכלוסין.

 

מחירי החשמל בעולם – מתוך דה מרקר     לחצו להגדלה

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר הצהרות אופטימיות של הממשלה באשר למשק הגז והפוטנציאל שיש בו כדי להוזיל את תעריף החשמל. ייתכן שהדבר יבלום מעט את התעריף, אבל לא ימנע את עלייתו בסופו של דבר, בשל הסיבות שהוזכרו כאן וקשורות בחברת החשמל עצמה. מחירי הגז אינם כוללים עדיין את הוצאות הביטחון העצומות שיגולגלו לפתחנו לצורך שמירה על אסדות הגז מפני איומים.

אסור לשכוח את הנזק העצום שגררו החבלות בצינור שסיפק גז ממצרים לישראל – שאילץ את חברת החשמל לוותר על הגז הזול ולחזור לנפט ולפחם באופן זמני. זה המקום לציין כי תעריף החשמל בישראל נמוך בהשוואה למדינות אחרות בעולם (ראו תרשים), מה שמשאיר פתח לרשות החשמל להעלות את המחירים בשנים הקרובות.

מערכת סולארית – רווח נקי לכם ולסביבה

אנו בגרינקו אנרג’י מציעים פתרון לבעיות האנרגיה ולתעריפי החשמל הגבוהים. התקנת מערכת סולארית בבית או במבנים מסחריים, תחסוך לכם סכומי כסף גדולים מאוד. למעשה, מתקן סולארי מגדר את מחיר החשמל – “קונים” בפעם אחת את החשמל ל-25 שנה, ללא עלויות של דלקים, שכן השמש היא הדלק. בפריסה ל-25 שנה, מחיר החשמל הסולארי הוא כ-35 אגורות לקוט”ש. כך ניתן לדעת מראש כמה קוט”ש יכולה לייצר מערכת סולארית, וניתן לדעת בתוך כמה זמן תחזירו את ההשקעה שלכם.

למעשה, המערכת הסולארית יעילה במיוחד בשעות ביקוש השיא לחשמל – שהן שעות הצהריים בשמש. בזמן שהביקוש לחשמל גבוה בכל הארץ, המערכת הסולארית מייצרת כמות אנרגיה גדולה יותר ואוגרת אותה. נציין כי גם במקרים שבהם יש ירידה של 20% במחיר החשמל, הפרויקט עדיין כלכלי עבורכם. במקום לשלם חשבונות חשמל שמנים, החיסכון מתגלגל ישירות לכיס שלכם.

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק של גרינקו

מונה נטו! הקץ לחשבון החשמל. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button