ראשי / כתבות ומאמרים / תערוכת אינטר סולאר 2013 בגרמניה

תערוכת אינטר סולאר 2013 בגרמניה

גם השנה יצאה משלחת מחברתנו לתערוכה הסולארית המרכזית והגדולה בעולם, המתקיימת מידי שנה בגרמניה – תערוכת אינטר סולאר. כמנהגנו מידי שנה, שמענו וראינו מקרוב את הבשורות לשוק הסולארי ההולך ומתפתח משנה לשנה. באינטר סולאר 2013 הציגו חברות מכל העולם שלל חידושים טכנולוגיים הן מצד החברות המובילות בתחום, והן מצד החברות הצעירות והחדשניות, שמספקות יחד עוד ועוד פתרונות לייצור חשמל ירוק ועצמאי.

אז מה חדש?
השנה התערוכה הייתה מלאה בכיוונים חדשים וגם בהתפתחות של מוצרים קיימים, כאשר הדגש היה בעיקר על מערכות עצמאיות, אגירת אנרגיה וניהול אנרגיה. כפי שידענו כבר, מרביתן של יצרניות הפנלים הסולארים מאירופה יצאו מהמשחק, והשנה בתערוכת אינטר סולאר הדבר היה ניכר לעין.  אפשר לומר כי האסטרטגיה הסינית של הצפת השווקים העולמיים הצליחה, ולאחר שהסינים מכרו בכל העולם פנלים איכותיים עם מחירים מפתים, הם לא הותירו צ’אנס לחברות הפנלים האירופאיות להישאר במשחק. יחד עם זאת ראינו כי גם יצרניות הפנלים הקטנות מסין צמצמו את פעילותן ונותרו רק השחקנים הגדולים והרציניים בשוק, ואלו הציגו שלל פיתוחים חדשים במגוון המוצרים הקיימים שלהם. שמחנו בעיקר לראות כי נצילות התא הסולארי הולכת ומשתפרת משנה לשנה, למשל חברה כמו יינגלי סולאר הסינית מצליחה להגיע לנצילות של 280w בפנלים של 1×1.66 מ’ באמצעות טכנולוגיות חדשות.
גם בתחום מערכות עוקבות שמש ראינו פיתוחים יצירתיים ומלהיבים כמו ה”פרח החכם”, אותו פיתחה חברה אוסטרית צעירה טרקר זה מחקה את פעולת עקיבת השמש של פרח החמנייה.

בתחום הממירים, הדברים מתנהלים קצת אחרת, למרות כניסת שחקנים סינים לתחום זה, האירופאים עדיין שולטים ברוב שווקי העולם, בגלל שיש להם ניסיון רב של שנים והם מציגים ממירים איכותיים ואמינים המספקים פתרונות למערכות מחוברות רשת ולמערכות עצמאיות.

החברות הציגו ממירים חדשים וגדולים שמתאימים לשינויים ולביקושים בשוק –  ממירים גדולים המיועדים למערכות גדולות וביניהם ממירים חצי סנטרלים של מאות קוו”ט – לשדות ביניים (לא 5 מוו”ט וגם לא 500 קוו”ט), ממירים סנטרליים (“ממיר חדר\מכולה”) גדולים למעל מוו”ט לממיר. כולם גם משווקים היום חדרי השנאה מיתוג וטרנספורמציה מ”נ \ מ”ג – מוכנים במכולה קומפלט רק להוריד מהמשאית, לחבר DC בצד אחד ומתח גבוה AC  יוצא בצד השני.

יחד עם כל אלה, הדגש השנה והבאזז העיקרי היה תחת מערכות סולאריות עצמאיות (off grid), אגירת אנרגיה וניהול אנרגיה. לאור התפתחות השוק, נוצר מצב בו המערכות הסולאריות הולכות והופכות ליותר ויותר כלכליות, כך התלות בתמיכה ממשלתית הולכת ופוחתת,  וצרכני חשמל קטנים וגדולים מסוגלים היום לייצר אנרגיה באופן עצמאי, לאגור את העודפים ולהשתמש בהם בשעות שבהם אין שמש.

היצרנים הגדולים והקטנים מציגים פתרונות הולכים ומתקדמים המוכנים לפעולה וגם פתרונות שעדיין בפיתוח, עם דגש על מערכות קטנות. שמנגד כבר ניתן לראות כי התחילו לעבוד על מערכות עצמאיות בינוניות וגדולות – שזו בשורה ממש משמחת לתחום. בתחום האנרגיות המתחדשות ידוע שהענף הכי מאתגר בשוק, הוא אגירה וניהול אנרגיה ושם גם טמונה פריצת הדרך המשמעותית לניהול חשמל מתחדש באופן סדיר ויציב. שמחנו לראות שדווקא בתחום זה יש את ההתקדמות הגדולה ביותר. מצאנו מוצרים מגוונים לניהול אנרגיה לבתים וארגונים, מארזי מצברים חכמים, וגם התקדמות טכנולוגית במצברים פשוטים – הן במארזים והן בשיפור הנצילות ואורך חיים. מוצרים רבים מכוונים לקונספט הצריכה העצמית ששולט באירופה, ניתן לומר כי זהו סוג של מונה נטו רק עם מצברים במקום העברה לרשת. המערכת מחוברת לרשת באופן רגיל, וכשהסולארי עובד הוא מספק לבית ומקטין צריכה, אבל ההבדל הוא שהעודפים לא מועברים לרשת וצוברים קרדיט אלא מועברים למצברים ונאגרים שם, כל זה נעשה באמצעות מערכת ניהול ממוחשבת שניתן להגדיר לה עדיפויות צריכה וטעינה לפי רצוננו.

נתראה באינטר סולאר 2014.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button