ראשי / כתבות ומאמרים / פנל מומחים באולפן בנושא תכנון מערכת סולארית

פנל מומחים באולפן בנושא תכנון מערכת סולארית

תכנון מערכת סולארית הוא נושא מרכזי ומאוד חשוב לתפוקת ועמידות המערכת, על כן התייעצנו עם מיטב המומחים כדי להנגיש מידע זה.

משתתפים בפנל :
ערן בר – מנכ"ל גרינקו אנרג'י
ערן קופל – נציג Hanwha Q CELLS  
דויד שהרבני – אדוויס אלקטרוניקה
מנחה הפנל – אליהו דרורי, סמנכ"ל גרינקו אנרג'י


מהם השיקולים המרכזיים לתכנון מערכת סולארית?

ערן בר: לתכנון מערכת סולארית ישנם מספר שיקולים מרכזיים:

יש צורך ללמוד את צרכי הלקוח, לאיזה הסדרה הוא מחובר, האם הלקוח מעוניין לצרוך חשמל לעצמו או למכור לרשת החשמל ומהם תנאי חיבור החשמל הקיימים במבנה.

בנוסף, יש ללמוד את הגג ואת האלמנטים הסובבים אותו ולבנות את פריסת המערכת בעזרת תוכנית וכלי סימולציה במחשב.

חשוב להבין שאין דבר כזה פריסה נכונה, לכל לקוח יכול להיות מספר פריסות שמתאימות לו. קיימת האפשרות להכניס יותר פנלים וכך ההספק יהיה גדול יותר אך התפוקה לכל יחידת פנל תהיה קטנה יותר. ישנה אפשרות לפרוס לכיוון מזרח ומערב כדי למקסם את שטח הגג. לכן אנו עוברים תהליך עם הלקוח על מנת לתפור לו את החליפה התכנונית שמתאימה ביותר עבורו.

למה יש את פערים בהספקי הפנלים ואיזה פנל כדאי לבחור?

ערן קופל: ישנה תופעה בשנים האחרונות של מגוון הספקים עקב כניסה של טכנולוגיות נוספות לתחום. ההספק נע בין 330-400 וואט וזה נובע מהחומר ממנו עשוי הפנל : פולי סיליקון ומונו סיליקון, טכנולוגיות נוספות כגון חציתה שמוסיף להספק הפנל (מראה אחורית בגב הפנל). תופעה זו מאפשרת לנו להתאים לכל מתקן את הפנל המתאים עבורו.

בתור בעל גג, איזה פנל כדאי לי לרכוש 320 או 380 וואט?

ערן קופל: ישנה שילוב של עלות מול תועלת.

הפנלים בנצילות גבוה יותר יקרים יותר וכאשר הם נחוצים יש הגיון לרכוש אותם, כאשר אין אילוץ של שטח ויש מספיק מקום בגג עדיף לרכוש את הפנאים בנצילות הנמוכה יותר שהם זולים יותר.

מה היתרונות של ממיר סולאר אדג' על פני ממירים אחרים?

דויד שהרבני: לסולאר אדג' ישנו רכיב ששמים על הפנלים הנקרא אופטימייזר. הוא מאפשר לנו לשים מספר פנלים שונים בכל שורה וכך אנו יכולים למקסם את הגג. האופטימייזר אפקטיבי בעיקר בגגות קטנים כגון מערכות ביתיות, גגות בעלי מפנים רבים ומורכבים יותר. יתרון נוסף של האופטי', במידה וישנם פנלים שלא נמצאים בזויות טובות או גג עם הצללות אפקט זה יהיה משמעותי וימנע מהפנלים החלשים להשפיע על התפוקה של שאר המערכת.

האם המערכת אמינה לאורך שנים ועובדת ללא תקלות?

ערן בר – חשוב לנו שמערכת תעבוד טוב לאורך שנים, כדי שזה יקרה יש לתכנן מערכת גם שתהיה בנצילות גבוה וגם פשוטה וקלה לתחזוקה לאורך השנים. חשוב שכל הרכיבים יהיו נגישים כך שכשיגיעו לתחזק את המערכת לא יתקלו בבעיות.

ישנם מספר הסדרות, האם יש צורך לקחת זאת בחשבון בתכנון המערכת?

ערן קופל – להסדרות השונות ישנם תנאים שונים שמשפיעים על בחירת הפנלים ותכנון המערכת.

במערכות הקטנות התעריף גבוה יותר ויש מוטיבציה למקסם את גודל המתקן גם בשימוש בפנלים יקרים יותר. לעומת זאת במערכות גדולות, ששם התעריף נמוך יותר נושא העלות משמעותי ונעדיף לוותר על חלק מהתפוקה כדי לקבל מערכת בעלות נמוכה יותר.

 

לצפייה בפנל המומחים:

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button