ראשי / כתבות ומאמרים / שימוש במערכת Sunny Portal

שימוש במערכת Sunny Portal

ברשותך במערכת זו ממיר וקופסת תקשורת (Webbox) של חברת SMA, המאפשרים מעקב באינטרנט על ביצועי המערכת, מכל מקום ומכל מחשב. הקופסא מקבלת מהממיר את כל הפרמטרים החשמליים הנחוצים גם בצד ה – DC  (פאנלים) וגם בצד ה – AC (האנרגיה ש”נדחפת” אל רשת החשמל) ע”י תקשורת Bluetooth. את הנתונים האלה היא מזרימה אל רשת האינטרנט דרך חיבור קווי אל הראוטר/מודם שלך. ניתן גם לעקוב במכשירי סלולאר גם במכשירי Android וגם במכשירי I-Phone, שם האפליקצייה “Sunny portal”, אך יש לציין כי ההשהייה בין זמן הדיווח של המערכת לבין מה שהמשתמש רואה בפועל היא ארוכה במכשירי סלולאר (לעיתים גם עד 3 שעות אחורה).

השלב הראשוני של ההתקנה מבוצע ע”י נציג של חברתנו, שמגדיר הגדרות ראשוניות של המערכת ושל הרשת אל תוך הקופסא לאחר חיבור המערכת לרשת החשמל. לאחר שלב זה תקבל מייל מ Sunny Portal ובו תקבל שם משתמש וסיסמא (בד”כ עד 24 שעות מרגע ההתקנה) רצוי לרשום את הנתונים האלו במקום שלא יאבדו. לאחר קבלת נתונים אלו גלוש לאתר Sunnyportal.com, רשום את שם המשתמש והסיסמא, ואם זהו המחשב האישי שלך אפשר לו לזכור את הנתונים אלו ע”י סימון V בריבוע המיועד לכך (מתחת ל LOGIN), ולאחר מכן לחיצה כל כפתור ה – LOGIN הסבר בתמונה שלפניך:

מסך ראשי
לאחר הקשת השם והסיסמא אתה נכנס אל המערכת ותראה לפניך את המסך הבא :

מסך זה הוא מסך הפתיחה שבו ניתן לראות את סך האנרגיה לאורך כל השנה האחרונה בדיאגרמה העליונה בצד ימין (אפשר גם ברזולוציה יותר גדולה – כלומר כל חיי המערכת), ואת ההספק והאנרגיה שיוצרה ביומיים האחרונים שמתפלגת על פי שעות היום. אפשר לדפדף גם לימים אחרים ע”י הלחצן שמתחת לגרף. לחיצה על הגרף עצמו תגדיל אותו על כל המסך ובכל פעם שתעמוד עם העכבר על הגרף תוכל לראות את ערכו.

עמוד Energy and power
לחיצה במסך הראשי תחת Visualization על הכפתור energy and power, תפנה אותך אל העמוד הבא:

מסך זה מציג 2 גרפים: הגרף העליון הוא הספק המערכת והגרף התחתון הוא סך האנרגיה ליום אחד (עפ”י תאריכים). יש להבחין בין שני מושגים פיסיקלים אלו:
הספק הוא כמות האנרגיה ליחידת זמן – במילים פשוטות יותר: מצב הממיר ברגע זה ספציפי. אם למשל מוצג כרגע הערך 10KW משמעותו שאם במשך שעה הממיר יעבוד בערך זה הוא ייצר 10 קוט”ש לרשת החשמל. הממיר עובד בהספקים שונים בעקבות הפאנלים, שמפיקים חשמל בהתאם לתנאי מזג האוויר (טמפ’, עננות, אובך וכו’)  וקרינת השמש, כשהשמש קורנת על הפאנלים מתפתח הספק חשמלי והממיר “הופך” את המתח והזרם ממתח ישר (DC) למתח חילופין (AC), בתדר רשת החשמל.

האנרגיה היא – “כמות החשמל” שמייצר הממיר, ע”י נגיעה בגרף התחתון באחד מה”ברים” ניתן לראות כמה אנרגיה ייצרה המערכת ביום מסויים, יחידות אנרגיה אלו הם קוט”ש ואת זה למעשה סופר מונה הייצור שמותקן אצלך. לדוגמא, אם המערכת ייצרה היום 50 קוט”ש , תכפיל את אנרגיה זו בתעריף שקיבלת מחברת החשמל וזהו סכום התשלום המגיע לך ליום זה.

שים לב שניתן לדפדף בן הימים ברגע שמגיעים לצידו הימני ושמאלי של הגרף, במרכז.
לחיצה על אחד מהגרפים תגדיל אותם לרוחב המסך, וע”י נגיעה בגרף תוכל לראות את ערכו בכל רגע.


ניתן גם לשנות את התצוגה של שני הגרפים שתתאים לתאריך ספציפי שתבחר, ע”י שינוי התאריך שלמטה, וכמו כן ניתן להציג תאריכים שונים על פי בחירתך.

אם ברצונך לראות חודש שלם כ”בר” אחד ניתן לעשות זאת במסך הפתיחה ע”י לחיצה על שם התחנה בצד שמאל של המסך, למעלה (הסבר במסך הקודם).

נורות חיווי בממיר עצמו – בממיר צריכות להידלק הנורות הבאות :
ירוק (קבוע) – משמעותו שהממיר מקבל את הספק הפאנלים ודוחף אותו אל רשת החשמל. במידה ונורה זו מהבהבת הממיר ממתין לקבל את הספק הפאנלים או את מתח הרשת (אורך מספר דקות), בד”כ לאחר ניתוק המערכת או ניתוק באספקת החשמל.
כחול (קבוע) – נורה המורה על התקשורת עם ה webox. במידה ומחוברת קופסת Webox אלחוטית (Bluetooth – סביר להניח שמותקן אצלך בבית).
נורה אדומה (אמצעית) – תקלה – אי אספקת מתח מחברת חשמל.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button