ראשי / כתבות ומאמרים / צפויה עלייה נוספת בתעריפי החשמל בגלל הסופה

צפויה עלייה נוספת בתעריפי החשמל בגלל הסופה

אחד הנושאים ה”חמים” בתקופה האחרונה היה הסופה שפקדה את ישראל באמצע דצמבר. נזקי הסופה היו ניכרים בתחומים שונים כמו תשתיות וכבישים, וכחלק בלתי נפרד מכך, נרשמו נזקים כבדים מאוד למערכות החשמל המסופק לבתים ולעסקים ברחבי הארץ.

רבבות נאלצו להסתדר במשך ימים ללא חשמל בעקבות התקלות, ולאחרונה נחשפה גם עלות הנזקים לחברה: כמיליארד ש”ח, כך על פי מנכ”ל החברה, אלי גליקמן. הנתונים שפורסמו ב-ynet מפרטים כי במהלך הסופה פעלו פי 15 יותר עובדים מאשר בזמן שגרה וכי כ-600 כבלי חשמל נקרעו. כיום עומד החוב של חברת החשמל על למעלה מ-70 מיליארד ש”ח – וההערכות הן שהחברה לא תוכל להגדיל אותו עוד.

הצרכנים ישלמו

המשמעות הפשוטה היא שעלות תיקון התשתיות שנהרסו תגולגל ככל הנראה לכיס של אזרחי ישראל, ותגרום להעלאת מחיר החשמל. הצפי הוא שכבר בחודש אפריל, תעלה רשות החשמל את התעריף. כפי שניתן לראות, גם הכניסה של הגז הטבעי לשימוש, לא עומדת להשפיע על מחיר החשמל – נהפוך הוא.

 

מתוך “דה מרקר”

רק לפני כחודשיים פורסם שמחיר החשמל לא יוזל, וזאת כדי שיהיה אפשר לנסות ולהוציא את חברת החשמל מהמצב שבו היא נתונה. סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, ציין אז שהממשלה תתערב במנגנון עדכון התעריפים על מנת לממן את הרפורמה בחברת החשמל ואת הסדרי החובות שלה.

אתם יכולים להפסיק להיות תלויים במחיר החשמל!

זוהי עוד דוגמא לכך שהחשמל ה”רגיל” המסופק על ידי חברת החשמל יקר מאוד לצרכן בישראל, והגז, לצערם של הצרכנים, לא שיפר את המצב. כל אותם צרכנים שמעוניינים לשלוט בעלויות האנרגיה, פשוט אינם יכולים להסתמך על הוזלה של מחיר החשמל, שלא נראית באופק. הפתרון הוא התייעלות אנרגטית וייצור מקורות אנרגיה בלתי תלויים, כמו למשל אנרגיה ממערכת סולארית. פתרון זה של אנרגיה סולארית, יביא לאי תלות בתעריף החשמל.

הסדרה של מונה נטו תאפשר לכם להפחית את עלויות החשמל שלכם בטווח הזמן המיידי, ולגדר את מחיר החשמל שלכם למחיר קבוע ומוזל למשך שנים. לחצו לפרטים…

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button