ראשי / כתבות ומאמרים / עוברים לאנרגיה סולארית עם גג אסבסט? זה הזמן לנצל את ההזדמנות ולהחליף אותו

עוברים לאנרגיה סולארית עם גג אסבסט? זה הזמן לנצל את ההזדמנות ולהחליף אותו

בארה"ב, מרבית חברות הביטוח יתעקשו על כיסוי או החלפה של חומרי בניה המכילים אסבסט, בגג או בלוחות על צד הבנין. כיום, גם בישראל מפנימים את הסיכון הרב שיש לחלקיקי האסבסט לבריאותנו. בעבר, השימוש בו היה נפוץ בשל תכונות הבידוד התרמו­־אקוסטי שלו. כיום, בעלי בתים רבים בוחרים לנצל את המעבר לאנרגיה סולארית לשדרוג מלא של הגג, לרבות הסרה של חלקי האסבסט ממנו. למעשה, אם מסתבר שיש אסבסט בגג – לא תוכלו להתקין את המערכת ללא ביצוע עבודות הסרת האסבסט.

קצת על האסבסט
למי שאינו יודע נרחיב מעט על השימוש בחומר מסוכן זה. לאורך השנים נעשה שימוש בששת המינרלים הנחשבים כאסבסט, עד שהתגלה הקשר בינם לבין תחלואה בסרטן. מינרלים המשולבים בחומרי הבנייה כסיבי דקיקים משתחררים לאוויר ומהווים אחד מהגורמים המובהקים לסרטן הריאה. הדבר נכון במיוחד כאשר הגוף נחשף לסיבי האסבסט בגיל צעיר באופן מתמשך, כאשר התחלואה עשויה להופיע בגוף גם עשרות שנים לאחר אותה חשיפה. לכן, אם יש אסבסט שאינו מכוסה בגג הבניין שלכם, אתם ובני המשפחה המתגוררים בבניין יכולים לסבול מבעיות בריאותיות בעשורים הבאים.

מה ניתן לעשות?
אחת ההמלצות החשובות ביותר היא הסרה מסודרת של החומרים המכילים אסבסט מהגג. מדובר בתהליך שלא כל בעל מקצוע יכול לבצע, ועליו לעבור הכשרה מיוחדת בנושא. היות והסיכון המיידי הוא כאשר החלקיקים של הסיבים נישאים באוויר, גם בעלי המקצוע צריכים לדעת כיצד לבצע את הפירוק באופן המיטבי, עם ציוד מגן מתאים.

על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, כל שלב בטיפול באסבסט נועד כדי לוודא שההסרה עצמה של הלוחות לא תיצור מפגע תברואתי. כל בורג מוסר בעדינות רבה כדי לא לפגוע במבנה הלוח ולשחרר ממנו סיבים. הלוחות מכוסים עוד בזמן העבודה ביריעות מיוחדות שנועדו לבודד אותן מהסביבה ואפילו בתום העבודה יש הנחיות מיוחדות. קיימות נקודות מסויימות בודדות בארץ בהן ניתן להטמין את הלוחות שהוסרו. לפני ביצוע העבודה יש לקבל היתר מיוחד הניתן אך ורק לספקים בעלי התוויה מתאימה לעבודה עם אסבסט.

>>אם מעניין אתכם לדעת יותר על הנושא ניתן לקרוא כאן בהרחבה על הנחיות המשרד להגנת הסביבה בטיפול באסבסט.

איך מתקינים את הלוחות הסולאריים על הגג?
לאחר שלוחות האסבסט מוסרים מהגג, מתבצע תהליך של ניקוי שאריות ולאחר מכן איטום מיוחד. החברה המבצעת את העבודות יכולה לסייע בבחירת סוג הבידוד והאיטום. שכן יש לוודא כי למרות הסרת האריחים, לא נוצרו חריצים או סדקים העשויים לפגוע בעמידותו של הגג לנוזלים ולנזקי מזג־האוויר. רק לאחר שהגג נאטם מחדש, אפשר להתקין מערכת סולארית על הגג.

שווה להשקיע? זו הזדמנות פז ששומרת על בריאותכם
לסיכום, כפי שניתן לראות, התקנה של לוחות סולאריים על הגג יכולה להיות חלק מפרויקט שדרוג נרחב יותר של המבנה. לאורך זמן, הסכום שניתן לצבור בהפקת אנרגיה חשמלית, וקבלת התשלום מחברת החשמל, יהיה גבוה משמעותית מעלות העבודה והשדרוג. מלבד זאת, כדאי לזכור כי אין דבר חשוב יותר מבריאותנו ובריאות ילדינו, והסרת האסבסט מהגג תאפשר לחיות במקום בטוח ללא מפגעים בריאותיים שיכולים להשפיע גם על הילדים והנכדים שלכם.

 

**הנ"ל הינו בגדר המלצה, יש להתייעץ עם יועץ מקצועי טרם ביצוע העבודות**

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button