ראשי / כתבות ומאמרים / עדכון הסדרת מונה נטו למערכות ביתיות

עדכון הסדרת מונה נטו למערכות ביתיות

אנחנו שמחים לבשר לקהל לקוחותינו אשר מתעניינים במערכת סולארית ביתית, כי רשות החשמל פרסמה עדכון להסדרת מונה נטו עבור מערכות סולאריות ביתיות, אשר יכנס לתוקפו ב 1.9.15

למעשה, העדכון שביצעה רשות החשמל, הוא מספר תיקונים להסדרה הקיימת עבור צרכנים בעלי מונה צרכן רגיל, ולשמחתכם עדכון זה מפשט עבורכם את התהליך, ויוצר מצב חדש בו כל מי שמעוניין להפסיק לשלם את חשבון החשמל שלו, יכול לעשות זאת בקלות, במהירות וברווח כלכלי מיידי ע”י ייצור חשמל סולארי על גג ביתו.

עדכון זה הוא חלק משורת עדכונים שמבצעת לאחרונה הממשלה באמצעות משרדי הממשלה השונים, וזאת בכדי לעמוד ביעד הממשלה לשנת 2020 בתחום האנרגיה המתחדשת. היעד לשנת 2020 הוא ייצור של 10% חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת מכלל ייצור החשמל בישראל, שכרגע עומד רק על 2%.

למשל, לפני מספר חודשים התבשרנו על הקלה משמעותית נוספת לבתים פרטיים ועסקים קטנים בנושא הרישוי, אשר באה לידי ביטוי בעדכון חוק הבנייה והתפרסמה תחת השם “רפורמת הפרגולות”, רפורמה זו מאפשרת לכל אחד להקים מתקן סולארי עד 600 מ”ר ללא היתר מהועדה המקומית.

ואלו הם העדכונים בהסדרת מונה נטו למערכות סולאריות ביתיות ועד 25 קילוואט:

1. התחשבנות על בסיס מונה צריכה פשוט הצרכן הביתי – לא צריך להחליף את החיבור למונה תעו”ז. זו היתה דרישה בהסדרה המקורית שהוותה חסם משום שייקרה את הצריכה ב 20%. הקרדיט נצבר בקווט”ש ולא בש”ח, להבדיל מהסדרת מונה נטו למערכות מעל 25 קילו המיועדות לעסקים ולחקלאות.

2. ביטול הצורך במונה ייצור – חיסכון כספי ברכישת המונה ובלוח החשמל וכן פישוט משמעותי בתהליך התקנת המתקן.

3. פישוט חישוב תעריף האיזון – בעדכון החדש, התעריף יחושב באופן הבא: 1600 שעות* 1.5 אגורות= 24 ש”ח לשנה לכל קילו-וואט מותקן.

4. ביטול תעריף שימוש ברשת – חיסכון כספי משמעותי לצרכן הנובע מכך שהחשמל הזורם לרשת מייצר תועלת עודפת לחח”י המקזזת את דמי השימוש ברשת.

5. הביקור הראשון של חברת החשמל (הקרוי: תיאום טכני או סיור מקדים) הוא רשות בלבד. נותר הביקורת לאחר השלמת הקמת הקמת המתקן, והביקור השלישי לצורך הצגת היתר הפעלה ממנהל החשמל והתקנת המונה החדש.

6. הגדרת גודל מתקן ביתי עד 25 קילו, (בעבר מתקן ביתי היה עד 16.5 קילו) ולכן כל המתקנים שיהיו בהספק של עד 25 קילו יהנו מעדכונים אלה. החישוב מתייחס לכמות החשמל השנתי שתייצר המערכת העומדת עד 40,000 קווט”ש בשנה, שהנם 25 קילו-וואט-מותקן לפי תפוקה נורמטיבית של 1,600 קווט”ש לשנה.

7. הטבת מס – פחת מואץ ל-4 שנים בגובה של 25% לשנה.

על זאת ועוד, אנו צפויים לקבל בשבועות הקרובים מספר עדכונים נוספים והם:

1.  פטור מלא ממס וניהול ספרים

2.  ביטול הצורך בביקורת האחרונה של חח”י- כך שיהיה ביקור אחד בלבד

אנו נמשיך לעדכן אתכם!

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button