ראשי / כתבות ומאמרים / סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות: החשמל לא יירד

סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות: החשמל לא יירד

באתר “דה מרקר” פורסמה כתבה ולפיה בממשלה הודו שמחיר החשמל לא יוזל, על מנת שיהיה אפשרי להוציא את חברת החשמל מהמצב שבו היא נמצאת. בכתבה צוין כי סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, אישר שהממשלה תתערב במנגנון עדכון התעריפים כדי לממן את הרפורמה בחברת החשמל ואת הסדרי החובות שלה.

המשמעות היא שהפחתת מחיר החשמל שצפויה ל-2015 תעוכב לפרק זמן מסוים, כדי לממן את הרפורמה ואת ההסדרים הכלכליים, ביניהם תשלומים לעובדים. רק לאחר מכן, צפוי לרדת התעריף. כזכור, בממשלה גובשה רפורמה לפיה תחולץ חברת החשמל מהגירעון הגדול שבו היא מצויה דרך הצרכנים שישלמו יותר על החשמל שלהם.

נקודה חשובה מאוד שעולה מהדברים היא שמחיר החשמל לא יופחת גם שנים אחרי השימוש בגז טבעי ממאגר תמר, למרות שהדבר מוריד משמעותית מהוצאות הדלק של חברת החשמל. כך יהיה ניתן להפנות את הפערים לרפורמה שעלותה עצומה – בין 10-6 מיליון ש”ח. הפערים ישמשו גם לטובת חיזוק החברה. בממשלה מעריכים שמכיוון שלא מדובר בייקור נוסף אלא בדחיית ההפחתה במחיר החשמל, הציבור לא יתנגד לכך.

החובות העצומים – בגלל העלות הגבוהה של הפקת החשמל

 

מתוך “דה מרקר”

במשך שנים, היה מחיר החשמל מסובסד ולא שיקף את העלויות האמיתיות של הפקת החשמל. זו הסיבה שבגללה נוצרו חובות עצומים, לא רק בגלל חריגות השכר בחברת החשמל שהוסיפו שמן למדורה. אלה מהוות רק אחוזים בודדים מהגירעון העצום.

עלויות דלקים הן רק שליש מעלויות שנתיות של חברת החשמל שעומדות על 25 מיליארד ש”ח מול הכנסה של 25 מיליארד. לכן, גם אם ייצור הגז יניב רווח של 3-2 מיליארד ש”ח בשנה, עדיין ייקח בין 15-10 שנים עד לסגירת הגירעון העצום שעומד על 75 מיליארד ש”ח. אסור לשכוח את הריבית המפלצתית שמגדילה את החוב בכל שנה, ואת הרפורמה בחברה שמחירה כ-10 מיליארד ש”ח.

חשמל סולארי הוא מקור אנרגיה יקר? תחשבו שוב

במשך שנים הטענה נגד מערכות סולאריות המייצרות חשמל סולארי הייתה שהן מקור אנרגיה יקר. עם זאת, מתברר היום שהחשמל הרגיל היה יקר ממה שנטען, נמכר בחסר ויצר גירעון עצום. היום, הטענה שהגז יוזיל עלויות – הופרכה סוף סוף. מי שמעוניין בשליטה בעלויות האנרגיה שלו, לא יוכל להסתמך על הוזלת החשמל, שספק אם תגיע מתישהו, אלא להתייעל אנרגטית ולייצר מקורות אנרגיה בלתי תלויים, כמו אנרגיה סולארית. פתרונות אלו ינתקו את התלות במחיר החשמל. הסדרת מונה נטו מאפשרת לכם להוריד את עלויות החשמל שלכם באופן מיידי, ולגדר את מחיר החשמל שלכם למחיר מוזל וקבוע לשנים רבות! קראו עוד על מונה נטו.

לחצו ליצירת קשר ולפרטים על מערכות סולאריות עסקיות וביתיות

חשבו כמה תוכלו לחסוך בהוצאות החשמל באמצעות מחשבון סולארי

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button