ראשי / כתבות ומאמרים / נשות הבשורה – האנרגיה הסולארית מצילה את שבט המסאי

נשות הבשורה – האנרגיה הסולארית מצילה את שבט המסאי

שבט המסאי המרוכז בעיקר בקניה ובצפון טנזניה מוכר ברחבי העולם כאחד השבטים הקדומים ביותר באפריקה. על אף העובדה שבני השבט מתגאים בכך שלאורך השנים הם כמעט ולא שינו את אורח חייהם, הרי שלאחרונה נשות השבט החלו מהפכה יוצאת דופן שלא ניתן להתעלם ממנה והביאו את בשורת האנרגיה הסולארית לשבט כולו.

ללכת לקילומטרים עד לעמדת ההטענה

עד לאחרונה, בני שבט המסאי סבלו משתי בעיות שהקשו מאוד על חייהם: ראשית, חיות הבר שחיות בסביבתם נהגו לפגוע בצאן ובבקר שגידלו המסאים ומעבר לכך הרי שהם הפכו לחסרי אונים לאחר שקיעתה של השמש פשוט משום שהם נותרו ללא חשמל. גם אלה מהם שהחזיקו בטלפונים ניידים (מחזה נדיר למדי) נאלצו לצעוד קילומטרים רבים רק בכדי להטעין את המכשירים הסלולריים שלהם. אלא שבחודשים האחרונים הגיע השינוי המיוחל והנכסף.

 

מיזם הומאני בזכות האנרגיה הסולארית

במסגרת מיזם שיצא לפועל בזכות “הקרן לאפריקה ירוקה” (Green Energy Africa) 2000 בתי אב במחוז נאיפוטה יכולים להינות מחשמל המופק מאנרגיה סולארית – ומעבר לכך, הקרן אף העניקה פאנלים סולארייםלנשות שבט המסאי שרוכשות את הפאנלים הסולאריים במחיר מופחת, מעבירות אותם על גבי חמורים בין הכפרים השונים ומוכרות אותם ברווח של שלושה דולרים כל אחד. הרווחים שמתקבלים מועברים בתורם לקרן מיוחדת המשמשת לרכישתם של פאנלים נוספים, נורות ובטריות.

ג’קלין נייפוטה מובילת המיזם : “השפעה חסרת תקדים”

בראיון שפורסם על ידי סוכנות הידיעות רויטרס אמרה ג’קלין נייפוטה, אחת מהנשים פורצות הדרך שמובילות את המיזם כי “מבחינתנו ההשפעה של הטכנולוגיה הסולארית היא חסרת תקדים מפני שאנחנו לא רק מצליחים להינות מחשמל אחרי רדת החשיכה אלא גם משום שהפנסים שאנחנו מדליקים מבריח את הצבועים וחתולי הבר שאורבים לכבשים שלנו.

בשורה התחתונה ברור ונהיר הוא שבמדינה שבה רק 23% מכלל האזרחים נהנים מגישה לרשת החשמל הארצית – ורק 5% מהקהילות המתגוררות באזורים הכפריים מחוברים לחשמל כל שינוי מסוג זה הוא לא פחות ממבורך.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button