ראשי / כתבות ומאמרים / ניקוי מערכות סולאריות

ניקוי מערכות סולאריות

מאת: מיכאל גנקין

כבר ידוע שמערכות סולאריות דורשות טיפול ואחזקה שוטפים על מנת שפוטנציאל הייצור שלה ינוצל עד תומו וישמור על רווחיות ההשקעה שלכם. בעוד התנאי אקלים בארץ מצוינים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, הם גם מהולים באבק, לכלוך, זיהום אוויר וחלקיקים אחרים הנישאים באוויר, זאת בנוסף ללשלשת ציפורים ואלו רק חלק מהגורמים אשר מפחיתים את יעילות ייצור החשמל.

הטיפול הדרוש הוא ניקיון ואחזקה שוטפים ובקרה על סביבת המערכת. אבל אנו לא ממליצים לכם לעלות עם צינור ודלי ולהתחיל לשטוף את הפאנלים. ידוע שהמים בארץ בדרגת קשיות מאוד גבוהה ולכן בכל מקרה, מומלץ מאוד לטפל ולסנן את המים וכמו כן לא כל מערכת סינון/פילטר מים בהכרח תתאים לעבודה זו. יש לשים לב שמשתמשים בציוד ייעודי שמתאים לעבודה מסוג זה. בנוסף, צריך להיזהר משאריות של כלור, אבנית מלחים ומינרלים מיותרים במים שלא היינו רוצים שיישארו על גבי הפאנלים. הגורמים אלו שפוגעים במערכת ויוצרים נזק בלתי הפיך בדרך כלל נובעות מהניסיון של בעלי מערכות לנקות אותן באופן עצמאי, או על ידי צוות לא מיומן וציוד לא מתאים. ניקוי בעזרת מים לא מטופלים המשאיר אבנית על גבי הפאנל תגרום לירידה חדה בתפוקת ייצור החשמל. לרוב דטרגנטים (סבונים) ביתיים גם אינם מתאימים לפאנל מסיבות שונות, ביניהן חומציות, ושיירי כימיקלים העושים נזק לתווך ארוך. שטיפה בלחץ מים גבוה מדי – שלא בהתאם לדרישות היצרן – פוגע באטימות הפאנלים ויכול לגרום לחדירת מים ולהשבתה של הפאנל.

ישנם מחקרים המצביעים על כך כי מערכות פוטוולטאיות שאינן מתוחזקות כראוי, עלולות לסבול מירידה של כ-25% בתפוקת ייצור החשמל. למרות שמדובר לרוב במערכות אמינות לאורך שנים, כתוצאה מהתנאים בהן עומדות מערכות סולאריות בישראל לאורך זמן, ישנה ירידה בתיפקוד. הימצאותם של הפאנלים הסולאריים על גגות או מתקנים חיצוניים וגבוהים חושפת אותם לגורמים, שחוסמים את קרני השמש ופוגמים ביכולות ייצור החשמל שלהם. חברות המייצרות פאנלים סולאריים בעולם מספקות הוראות ניקוי, שטיפה ותחזוקה ספציפיות לפאנלים שלהן. הניקוי חייב להתבצע על ידי צוות מיומן.

הכותב הוא מנכ”ל חברת סולאר קלין 

כתבות שעשויות לעניין אותך

שירות שטיפה למערכות סולאריות

Rated 5 out of 5
14/11/2021

שלום שמי אורן בעל חברת אחזקה ושטיפות של מערכות סולאריות.

אני מעסיק מספר צוותי עובדים מקצועיים שעברו הכשרות .

כמו כן אני משתמש אך ורק בציוד מתקדם ביותר של חברת sola-tec

במידה ואתם מחפשים קבלן לעבודות שטיפה אשמח אם תצרו איתי קשר

0506953527

קישור לאתר

solar-clean.co.il

אורן
Call Now Button