ראשי / כתבות ומאמרים / מערכת סולארית באצטדיון בברזיל – זה אפשרי גם בארץ

מערכת סולארית באצטדיון בברזיל – זה אפשרי גם בארץ

ברחבי העולם פורסם לאחרונה כי ברזיל שתארח את המונדיאל בשנה הבאה, חנכה את הגג הסולארי החדש של אצטדיון מינייראו, שבו ייערכו מספר משחקים בטורניר. הגג הסולארי ייצר 1.4 מגה וואט מקרני השמש, ובהחלט מדובר בחידוש מרענן בעולם הספורט.

הכתבה על חנוכת הגג הסולארי

הכתבה על חנוכת הגג הסולארי

כאשר יושלמו העבודות להתקנת פאנלים סולאריים נוספים, יספק האצטדיון 2.5 מגה וואט. בחניכת המערכת הסולארית נטלו חלק מזכיר המדינה הגרמני, חברת החשמל של ברזיל, CEMIG ומושל האזור. התקנת מערכת סולארית מסוג זה הצריכה משאבים רבים, ולכן נחלצה גרמניה לסייע במימון הפרויקט.

מזכיר המדינה הגרמני ציין בטקס החנוכה כי אנרגיית השמש בברזיל חזקה פי שניים בממוצע בהשוואה לגרמניה, וכי מערכת סולארית המותקנת בתנאים כאלו היא בעלת פוטנציאל גדול. “זהו פרויקט בעל חשיבות עליונה, ואנחנו תומכים בייצור אנרגיה שהוא ידידותי לסביבה”, ציין מזכיר המדינה הגרמני. כעת, הציפייה היא שברחבי העולם תגבר המודעות לשימוש באנרגיה סולארית, וכי אצטדיונים רבים ינסו לחקות את המהלך ויפיקו חשמל בצורה יעילה.

עלויות הפרויקט הגדול גבוהות, אך צפויות להניב כמויות חשמל גדולות ולהחזיר את ההשקעה. עלות התקנת המערכת הסולארית כולה בתרגום לשקלים היא כ-60 מיליון ש”ח. כ-80 אחוז מהמימון הגיע מגרמניה ואילו 20 אחוז מחברת החשמל של ברזיל.

התקנת מערכות סולאריות אפשרית גם באצטדיונים שלנו

אצטדיון טדי. בקרוב גם אצלנו? (תמונה: Lyulyev Danny)

אצטדיון טדי. בקרוב גם אצלנו? (תמונה: Lyulyev Danny)

פאנלים סולאריים זקוקים לשטח התקנה גדול, ובאצטדיון בברזיל יש תנאים מעולים עבור מערכת סולארית. יתרה מזו, חברת החשמל המקומית תנצל את החשמל המופק לטובת התושבים המתגוררים בסמוך לאצטדיון, ותזרים אותו לרשת הרגילה.

גם בישראל, אין שום מניעה להתקין מערכות סולאריות באצטדיונים גדולים ובעלי גג גדול. ניקח לדוגמא את האצטדיונים החדשים: סמי עופר בחיפה שנבנה בימים אלו, אצטדיון המושבה, האצטדיון בנתניה ואפילו אצטדיון טדי בירושלים (שם, לפי הפרסומים, קיימת כוונה להתקין מערכת). בכולם קיים פוטנציאל להתקנת מערכת. עם זאת, ישנה בעיית מימון, שכן עלות ההתקנה גבוהה. ממשלת ישראל שמנסה בין כה וכה להילחם בגירעון, לא צפויה לממן כלל פרויקטים כאלו. זאת בניגוד למקרה הברזילאי, בו גרמניה סייעה במימון.

מידע נוסף על מערכת סולארית לעסקים – כאן.

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק של גרינקו

מונה נטו! הקץ לחשבון החשמל. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button