ראשי / כתבות ומאמרים / מערכות סולאריות עצמאיות: למי הן מתאימות?

מערכות סולאריות עצמאיות: למי הן מתאימות?

אין אחד בישראל שלא שמע על אנרגיה סולארית. מומחים מצביעים על כך שחשמל סולארי הוא הפתרון הירוק ביותר לבעיה של זיהום האוויר והקרקע וכן פתרון מוצלח ביותר לבעיית משאבי האנרגיה הטבעיים ההולכים ומידלדלים. באופן ספציפי לישראל, מערכות סולאריות הן גם פתרון מושלם שיכול לחסל את התלות בגורמים זרים לאספקת נפט.

רוב המערכות הסולאריות בישראל פועלות בשיטת מונה נטו. בשיטה זו, הצרכן, בין אם מדובר בבית או בעסק, מחובר במקביל למערכת הסולארית ולחברת החשמל וכך במקרים בהם המערכת לא מספקת את כל הצרכים האנרגטיים שלו, מערכת החשמל מזרימה לו את החשמל הדרוש. למעשה, מדובר במערכת סולארית לצריכה עצמית.

קולט סולארי שהותקן בהר אלדד, כחלק ממערכת עצמאית

אם המערכת מסוגלת לספק לצרכן יותר חשמל ממה שדרוש לו, חברת החשמל מקבלת ממנו את הכמות העודפת ומזכה אותו בערך הכספי שלהם עד לשנתיים ממועד הייצור. עם זאת, ישנן גם מערכות סולאריות עצמאיות, כלומר מערכות שמספקות לצרכנים חשמל באופן בלעדי, כאשר הצרכן אינו מחובר לחברת החשמל.

חיסכון בעלויות

המערכות העצמאיות מתאימות בעיקר לצרכנים שממוקמים באזורי ספר נטולי תשתית חשמל. על מנת לחסוך את עלות פריסת הכבלים, אלו הממוקמים באזורים מרוחקים ומבודדים, יכולים להקים לעצמם מערכת עצמאית ולספק את צרכיהם באופן עצמאי ללא תלות בכל גורם חיצוני. ישנם מקומות רבים בישראל בהם אנשים בוחרים להתגורר, ומקומות אלו מהווים אתגר רציני להנחת התשתיות. עלות פריסה של קו חשמל לאזורים אלו עלולה להגיע לסכומים רציניים ביותר של כסף וכאן מגיע מקומן של מערכות סולאריות עצמאיות.

בנוסף לאזורים מאתגרים, מערכות סולאריות עצמאיות מתאימות גם לציוד חשמלי שאינו צורך חשמל רב, כמו למשל טלפונים ציבוריים, מכמונות מהירות, תחנות בקרה שונות, עמדות חניה ועוד. כיום בישראל ישנן קהילות אקולוגיות שעושות שימוש במערכות האלו, כמו גם חברות מסחריות רבות שהחליטו לעשות את הדבר הנבון והירוק ביותר ולספק את החשמל שלהן בעזרת אנרגיית השמש בלבד, ללא כל תלות במקור חיצוני אחר. אם גם אתם מעוניינים להצטרף למהפכת החשמל הממשמשת ובאה לישראל, זה זמן להתעניין במערכות סולאריות עצמאיות.

בעלי עסק? היכנסו לכאן למידע נוסף.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button