ראשי / כתבות ומאמרים / מערכות סולאריות עוקבות – Trackers

מערכות סולאריות עוקבות – Trackers

מערכות סולאריות עם עקיבה מלאה

מערכת עקיבה סולארית

מערכות עקיבה סולאריות מהוות אלטרנטיבה רווחית ביחס לרוב המערכות המצויות כיום על גגות בזווית קבועה. כמו כן הן מאפשרות שימוש נוסף בשטח מתחת לפנלים המוצבים על עמודים, כשהמטרה היא להפיק את מרב ההספק מקרני השמש, מערכת העקיבה מאפשרת הגדלת תפוקה עד לכ- 45% לעומת מערכות סולאריות בזווית קבועה.

פרסום תמ”א 10/ד/10 ע”י המועצה הארצית לתכנון ובניה מאפשר הקמה של מערכות עקיבה על גבי עמודים בגובה ומיועד לשטחים חקלאיים (חלקה א’) ומסחריים.

 

 

 

 

 

 

 

 

לדוגמה : מערכת עקיבה שהותקנה ע”י חברת גרינקו אנרג’י במושב בצפון הארץ.

מערכות עקיבה אחר השמש מצויות בטבע מאז ומעולם, למשל החמניה ידועה בתכונת ההליוטרופיזם שלה אשר הקנתה לה את שמה. האיבר המבצע הליוטרופיזם הוא התפרחת, העוקבת אחר תנועת השמש עד לשלב שבו הפרח בוגר – תחילת ההאבקה. גם לפני הפריחה מתקיים הליוטרויפיזם של העלים העליונים. בהליוטרופיזם מעורבים רצפטורים לאור (פוטורצפטורים). הסידור של הרצפטורים מאפשר לצמח “לחוש” את כיוון האור.

בתרשים הבא ניתן לראות נתוני ייצור לאורך יום של מערכת בזווית קבועה (פעמון בכתום בהיר) כאשר מערכת עקיבה אשר עוקבת אחרי השמש כבר מזריחתה מוסיפה לתפוקה זו את התפוקה הנוספת בצבע כתום כהה.

כאשר העקיבה מתבצעת מזריחת השמש ועד שקיעתה תרשים הייצור היומי משתנה מפעמון המאפיין תרשים ייצור של מערכת בזווית קבועה למלבן המאפיין מערכת עקיבה. קראו עוד על מערכות סולאריות עוקבות >>

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button