ראשי / כתבות ומאמרים / מסביב לעולם במטוס סולארי

מסביב לעולם במטוס סולארי

לפני מספר ימים המריא מאיחוד האמירויות מטוס הסולאר אימפולס 2 – כלי תעופה קטן ממדים הניזון כל כולו מאנרגיה סולארית. מדובר במטוס השני מסוגו ובדור ההמשך של הסולאר אימפולס המקורי אשר השלים את טיסתו הבינלאומית הראשונה כבר ב-2011. במהלך המסע יחלוף המטוס כמעט מעל כל יבשות תבל בטרם יחזור וינחת באבו-דאבי בחודשי הקיץ.

המפרט הטכני

את המטוס הסולארי הראשון מסוגו (סולאר אימפולס 1) המציאו איש העסקים השווייצרי אנדרה בורשברג ובן ארצו, מומחה התעופה ברטראנד פיקארד במטרה למצוא דרך “להחליף את הטכנולוגיות המזהמות הישנות בטכנולוגיות חדשות, נקיות ויעילות יותר”, אך בעוד שדגם האב-טיפוס היה קטן יותר – הרי שמטוס ההמשך מציג מפרט טכני גדול ומרשים בהרבה.

כך, למשל, הסולאר אימפולס 2 שוקל קצת יותר משני טון ומבוסס על כ-17,000 תאים פוטווולטאים המסייעים בטעינתן של ארבע סוללות הליתיום-פולימר שעליהן הוא נסמך (וזאת בהשוואה ל-11,000 תאים סולאריים בלבד שעיטרו את המטוס הראשון). מוטת הכנפיים של המטוס החדש עומדת על מעט יותר מ-70 מטרים –בהשוואה ל-63 מטרים במטוס הראשון. את המטוס מטיס אדם אחד כאשר את המסע התקדימי החל בורשברג אשר יוחלף בשלב כלשהו על ידי פיקארד.

המסלול המתוכנן – מסביב לעולם בחמישה חודשים

לאחר שהמריא מאיחוד האמירויות נחת המטוס אחרי 10 שעות טיסה בתחנת הביניים הראשונה שלו בעומאן והמשיך לאחר מכן לשתי עצירות נפרדות בהודו שבסיומן המריא לתחנות המעבר במיאנמר וסין. נכון לרגע כתיבת הדברים מתעכב המטוס בסין בגלל רוחות חזקות שאינן מאפשרות לו להמשיך לכיוון הוואי דרך האוקיינוס השקט.

לאחר שיגיע להוואי צפוי המטוס להמשיך אל עבר אריזונה הנמצאת בסמוך לגבול עם מקסיקו בחלקה המערבי של ארצות הברית ומשם לנמל התעופה העמוס בעולם – JFK  אשר בניו-יורק. בדרכו חזרה לנקודת ההתחלה במפרץ הפרסי יעשה המטוס הסולארי מספר עצירות ביניים באירופה וזאת ביעדים שייקבעו בהתאם לתנאי מזג האוויר ביבשת הישנה.

עוד מוקדם לומר אילו תובנות יטמון בחובו המסע חובק העולם של הסולאר אימפולס 2 אך מה שברור כבר עכשיו הוא שמדובר במהלך היסטורי שיכול לשנות את פניו של עולם התעופה מקצה לקצה.

צעד קטן לשמש – צעד גדול לאנושות.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button