ראשי / כתבות ומאמרים / מכוונת גבוה: המהלך שיציב את סין במרכז הבמה הסולארית

מכוונת גבוה: המהלך שיציב את סין במרכז הבמה הסולארית

מאז שהפכה למעצמה כלכלית שלא ניתן להתעלם ממנה עושה רושם שסין לא ממש מביטה לאחור ודוהרת קדימה במטרה להמשיך בתהליך שיאפשר לה למצות עד תום את הפוטנציאל הפיננסי שהיא טומנת בחובה. מבט אל עבר היעד הסולארי יוצא הדופן שהציבו למדינה קברניטי המפלגה הקומוניסטית השולטת ילמד אותנו כי בכל הנוגע לעולם האנרגיה המתחדשת סין מכוונת גבוה – אפילו גבוה מאוד.

החלום עוד יהפוך למציאות
בשנת 2014 הותקנו בסין תשתיות סולאריות אשר היו אחראיות להפקתם של 10.5 ג’יגה-וואט של אנרגיה ואילו בשנת 2015 לבדה המטרה הייתה להתקין תשתיות שיפיקו כ-15 ג’יגה-וואט אך לאחרונה הגיעו מקבלי ההחלטות למסקנה כי ניתן אפילו להעלות את הרף העליון ולהעמידו על יעד הפקה של 17.8 ג’יגה-וואט המשקף צמיחה של לא פחות מ-70% בהשוואה לשנה החולפת.

למען הסר ספק, מדובר ביעדי ההספק הגבוהים ביותר שהציבה מדינה זו או אחרת מאז ומעולם. רק כדי להעמיד את הדברים בפרופורציות הנכונות כדאי להזכיר כי 17.8 ג’יגה-וואט של אנרגיה היו מאפשרים לספק חשמל לכ-3 מיליון בתי אב בארצות הברית. יתרה מכך, חשוב לציין שסין מעוניינת להתקין בשנה אחת בלבד מתקנים סולאריים אשר יספקו כמעט את אותה הכמות שסופקה עד כה בארצות הברית בחישוב מצטבר לאורך השנים – 18.3 ג’יגה-וואט.

אין עוררין על כך שמדובר ביעד שאפתני מאין כמוהו אך באם ניקח בחשבון את היקף כוח האדם הזמין בסין, את מוסר העבודה הסיני ואת השקעות העבר שביצעה ממשלת סין בהתקנת תשתיות סולאריות הרי שאין כל סיבה לפקפק ביכולתם של הסינים לעמוד ביעד שאותו הציבו לעצמם.

מדוע סין משקיעה כל-כך הרבה כסף באנרגיה סולארית?
מאחורי ההשקעה העצומה של סין בשוק האנרגיה המתחדשת עומדים שלושה מניעים שכדאי לתת עליהם בקצרה את הדעת: ראשית, סין, בדיוק כמו מדינות אחרות שמשקיעות גם הן בתשתיות סולאריות, מעוניינת להקטין את התלות שלה בייבוא הנפט והפחם – חומרי גלם שמחירם כפוף באופן טבעי למניפולציות פוליטיות וכלכליות חוזרות ונשנות שמגדילות את התמריץ למציאת אלטרנטיבה.

מעבר לכך, המעבר לייצור אנרגיה נקייה וירוקה הפך לכורח המציאות נוכח זיהום האוויר חסר התקדים בבייג’ינג שזכתה מספר פעמים בעבר בתואר הלא מחמיא בעליל “העיר המזוהמת בעולם”. כך, למשל, בתחילת 2015 נמדד בבירה הסינית זיהום אוויר בשיעור הגבוה פי 20 מהשיעור הסביר שמומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי.

לבסוף, ההשקעה בהתקנתן של התשתיות הסולאריות צפויה לייצר מקומות עבודה רבים במגזר התעשייתי הסיני שנמצא מזה שלוש שנים על סף קריסה שעלולה להשפיע בצורה הרסנית על הכלכלה הסינית בטווח הקצר והארוך כאחד.

בסיכומו של דבר ויהיו המניעים אשר יהיו, סין כבר עלתה על דרך המלך – כעת רק נותר לנו לראות מי יצטרף אליה.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button