ראשי / כתבות ומאמרים / רשות החשמל דוחפת את התחום הסולארי קדימה על מנת לעמוד ביעדים 2020

רשות החשמל דוחפת את התחום הסולארי קדימה על מנת לעמוד ביעדים 2020

רשות החשמל מוציאה מכסות חדשות ומקלה את התנאים להקמת מתקנים סולאריים וזאת בכדי לעמוד ביעדי הממשלה להגיע ליכולת ייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות בדגש על אנרגיה סולארית PV בהיקף של 10% מסך החשמל בישראל.

ההסדרות האטרקטיביות מוגבלות בזמן

רשות החשמל מעדכנת שעד סוף שנת 2019 הותקנו בארץ מערכות סולאריות בהספק מותקן מצטבר של כ 2,000 מגוואט שמגיעים לכדי ייצור של כ 7% מצריכת האנרגיה השנתית.

יחד עם זאת, ידוע כי היעד הממשלתי לשנת 2020 עומד על 10%, על כן פרט זה מחייב הקמות מהירות של עוד כ 1,500 מגוואט נוספים תוך שנה אחת.

על כן אלו הצעדים שרשות החשמל החליטה לנקוט :

1. הרחבה והגדלה של הספקי המערכות הסולאריות על גגות לעד 200 קילו AC בתעריף (45 אג׳) שניתן עד היום רק למערכות סולאריות על גגות עד 100 קילו AC – אפשרות זו תחול רק על מי שירשם באתר חח"י עד ליוני 2020, על מנת להבטיח את הקמת המתקנים לפני סוף השנה. לאחר מכן, הרשות צפויה להפחית את התעריף.

2. תינתן ההאפשרות למי שלא זכה או לא ניגש למכרזי הגגות או למכרזי המערכות הסולאריות הקרקעיות להקים מתקנים בתנאים דומים לתנאי המכרזים, ובלבד שהבקשה לחיבור המתקן תוגש עד לחודש מרץ 2020.

3. ישנם עוד צעדים נוספים שגם יקדמו ויעזרו לרשות החשמל לעמוד ביעדים והם:
א. אפשרות להקים מערכות סולאריות עם הגבלות בהזרמת האנרגיה עד להקמת רכיבי הרשת.
ב. הרחבה של תוכנית הפיתוח אשר אושרה על ידי מליאת הרשות בישיבתה הקודמת. הרחבה זו צפויה לתת מענה לשנאים ולקווי הולכה אשר היוו עד כה חסם לחיבור מתקנים, בעיקר באזור הדרום.

ברשות החשמל מצפים כי שורת צעדים זו והמשך פרסום קמפיינים לציבור יובילו יחד לצמיחה משמעותית בהתקנות וכך ישראל תגיע ליעד של 10% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות מסך ייצור החשמל בישראל.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button