ראשי / כתבות ומאמרים / הרכבת הסולארית שועטת קדימה ולא עוצרת לטראמפיסטים

הרכבת הסולארית שועטת קדימה ולא עוצרת לטראמפיסטים

לא ניתן לעצור את מהפיכת האנרגיה שמתרחשת בעולם, והעובדה היא ששנת 2016 הינה השנה הפוריה ביותר בהתקנות של מערכות לאנרגיה מתחדשת עם דגש למערכות אנרגיה סולארית בטכנולוגיית פוטו וולטאית, כך מדווח הארגון הבינלאומי לאנרגיות מתחדשות (REN21), שינוי זה מתרחש בעקבות ירידה משמעותית במחירי המערכות, דבר שהביא גם לעלויות הקמה נמוכות ביותר, עובדה זו לא משנה אם יש התחממות גלובלית או אין, מערכות לאנרגיה מתחדשת פשוט יותר כלכליות ומשתלמות מכל אמצעי לייצור חשמל אחר.

לפי הדוח שנת 2016 הינה שנת שיא, בה הצטרפו 161 ג’יגה-ואט חדשים, לשם המחשה הותקנו מערכות לאנרגיה מתחדשות בעולם בשנת 2016 פי 80 מכמות המערכות שהוקמו בישראל במשך 10 שנים האחרונות.

שווי היקף ההשקעה בשנת 2016 הינה 242 מיליארד דולר. דבר זה הביא ליציבות בכמות הפחמן הדו חמצני שנפלט לאוויר למרות צמיחה של 3% בכלכלה הגלובלית.

ישנם רגעי שיא בהם מדינות כמו דנמרק הגיעו לייצור חשמל באמתצעות אנרגיה מתחדשת ל-140% מהצריכה , גרמניה הגיעה ל86% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות – פרט זה מעיד כי הטענה שלא ניתן להגיע ל-100% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות הינה מפורכת ולמעשה ניתן לראות כי דבר זה יכול להתקיים ללא בעיות.

סין למשל מובילה את רשימת המדינות המייצרות אנרגיה סולארית והשקיעה כ- 70 מיליארד דולר בשנה ואף הודיעה על עצירת של כ -100 פרויקטים להקמת תחנות כוח מזהמות כדוגמת פחם.

מגרינפיס ישראל נמסר כי “המעבר לאנרגיות מתחדשות כבר יצא לדרך: “אנו רואים בדוח שיא בשימוש באנרגיות מתחדשות במחירי שוק נמוכים יותר למרות שההשקעות בפועל ירדו. אנרגיות מתחדשות היוו מקור צמיחה אדיר וסיפקו תעסוקה לכעשרה מיליון אנשים ברחבי העולם, מה ששומט את הקרקע מתחת לטענות נשיא טראמפ. אולם, מהפכת האנרגיות מתחדשות לא מתרחשת מהר מספיק כדי לתת מענה לשינויי האקלים. על ישראל, מעצמת קלינטק, לקחת חלק במעבר ולממש את פוטנציאל אנרגיית השמש האדיר”.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button