ראשי / כתבות ומאמרים / הממשלה הכריעה – חברת חשמל תפחית את השימוש בפחם מזהם

הממשלה הכריעה – חברת חשמל תפחית את השימוש בפחם מזהם

ניצחון לתחום האיכות הסביבה בכנסת! הממשלה הכריעה – חברת חשמל תפחית את השימוש בפחם מזהם ב15

ביום ד’ 31.12.15 התקיימה בכנסת ישיבה בנושא אנרגיה ירוקה לאחר ועידת האקלים בפריז.
הישיבה היתה פרי שת”פ בין השדולה לאנרגיה ירוקה והשדולה הסביבתית-חברתית לאיגוד החברות ולארגון הגג של הארגונים הסביבתיים חיים וסביבה. בישיבה נכחו השר להגנת הסביבה מר אבי גבאי וחברי כנסת נוספים. ישיבה זו מגיע לאחר שהמשרד להגנת הסביבה הוציא צו לחברת החשמל להפחית את השימוש בפחם בתחנת הכוח בחדרה.

כמו כן עוד בטרם לישיבה, הנחה משרד האנרגיה ברשותו של השר יובל שטייניץ את חברת החשמל להפחית את השימוש בפחם ב- 15%. תוך הגדלת הביקושים לגז טבעי. ההפחתה תימשך עד לסיום התקנת הסולקנים בתחנות הכוח הפחמיות
בהודעת משרד האנרגיה נכתב כי רשות החשמל תבחן את עדכון התעריף בעקבות השינוי בתמהיל הדלקים והוא צפוי לעלות בשיעור מינימלי של כ-1.5%
השר אבי גבאי התייחס במהלך הישיבה להפחתת השימוש בפחם בייצור בחברת החשמל: “יש עקרון חדש שאומר – נושא זיהום האוויר הוא חלק מהפרמטרים של החלטה על איך מייצרים חשמל בישראל, דרמה ענקית בהודעה קטנה. ואני בירכתי גם את השר שטייניץ ואמרתי תודה רבה, יפה מצויין, זה לא מספיק חד משמעית לא מספיק 15%…”

השר שטייניץ אמר: “במדיניותי במשק החשמל, יושם מעתה והלאה דגש על הביטחון האנרגטי והפחתת הזיהום גם יחד. לאחר בחינת הנושא, הן מבחינה תכנונית והן מבחינה ביצועית, החלטתי על הפחתת זיהום האוויר לטובת כלל תושבי ישראל.
החלטה זו, אשר תיושם מיום שישי הקרוב, תאפשר שינוי משמעותי בייצור החשמל תוך הקטנת זיהום האוויר, הגדלת הביקושים לגז טבעי שהינו פחות מזהם, ותוך שמירה קפדנית על ביטחונה האנרגטי של מדינת ישראל.
החלטתנו להפחית את השימוש בפחם למינימום מאפשרת גיבוי משמעותי לייצור חשמל במצבי חירום או תקלות, למשק החשמל במדינת ישראל”

מנכ”ל משרד האנרגיה, שאול מרידור, הוסיף: “במסגרת ניהול משק האנרגיה מאזן המשרד בין כלל השיקולים שונים על פיהם הוא קובע את תמהיל הדלקים של המשק: אבטחת אספקת אנרגיה סדירה, הפחתת זיהום האוויר והמחירים לצרכן. פרויקט הקמת הסולקנים הוא פרויקט הנדסי מורכב וארוך ולכן, על מנת להפחית את זיהום האוויר במהלכו, החליט השר על ההפחתה הדרמטית של 15% בשימוש בפחם שתביא להפחתת זיהום אוויר ולשימוש נוסף בגז טבעי במשק הישראלי. משרד האנרגיה פועל להבטיח את אספקת צרכי האנרגיה של ישראל, בשגרה ובעתות חרום, תוך שיפור איכות החיים ותרומה משמעותית לצמיחה בת קיימא של המשק”.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button