ראשי / כתבות ומאמרים / המטוס הסולארי שבר את שיא טיסת הסולו הארוכה בעולם

המטוס הסולארי שבר את שיא טיסת הסולו הארוכה בעולם

המטוס הסולארי סולאר אימפולס 2, המופעל באנרגיית השמש, השלים טיסה של ארבעה ימים, 21 שעות ו-52 דקות (כמעט 116 שעות) ובכך נשבר שיא הטיסה לטייס בודד, מאחר ובמטוס יש מקום לטייס אחד בלבד.

הטייס הבודד, אנדרה בורשברג, (62) הטיס את המטוס לבדו למשך קרוב ל-5 ימים. טיסה זו דרשה ממנו מאמצים רבים וקטעי שינה קצרים ביותר, בהם הוא הפעיל את הטייס האוטומטי. הוא נאלץ להתמודד לבדו עם אתגרי מזג האוויר הקשים ובעקבות כך אף להישאר ער לילות שלמים.
בורשברג סיפר על החוויה: “אני מרגיש מרומם מהמסע הבלתי רגיל. טיפסתי לגבהים ששקולים לגובה של הר אוורסט חמש פעמים בלי הרבה מנוחה.”
המטוס יצא מיפן, חצה את האוקיינוס הפאסיפי ונחת בהוואי. מרחק של מעל ל-8,000 קילומטרים.
ברטרנד פיקארד, טייס נוסף של מטוס סולאר איפולס 2, הוסיף: “אף מטוס סולארי לא טל כל כך הרבה ואנחנו דוחפים את המטוס והטייס לגבולות שלהם מבחינת העייפות, מערכות הטיסה וניהול האנרגיה.”
המטוס מכוסה ב-17 אלף תאים סולאריים, והוא חייב להגיע לגובה של תשעה קילומטרים במשך היום כדי שיוכל לדאות בלילה. מהירות השיא שלו היא 140 קילומטר בשעה. מוטות הכנפיים של המטוס ארוכות משל מטוס ג’מבו, אבל הוא שוקל רק 2.3 טון, משקל ממוצע של מכונית.
היעדים הבאים של המטוס הם: הוואי לפניקס ומשם לניו יורק, אירופה וחזרה לאבו דאבי כשהמטרה היא להקיף את העולם ללא שימוש בטיפת דלק.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button