ראשי / כתבות ומאמרים / המזרח התיכון עם הפנים לאנרגיה מתחדשת

המזרח התיכון עם הפנים לאנרגיה מתחדשת

הבנק הלאומי של אבו דאבי (NBAD) התחייב להלוות עשרה מיליארד דולר בעשור הבא לפרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת וסביבה ברת קימא.

מחקר של ה NBAD זיהה פערי מימון של 48 $ טריליון ב20 השנים הבאות הנדרשים כדי לעמוד בביקוש לאנרגיה גלובלית, כאשר אנרגיה מתחדשת משחקת תפקיד קריטי בתמהיל האנרגיה בעתיד.
בשנה שעברה, NBAD השיק את ” דוח מימון העתידי של אנרגיה”, בפורום 2015 באבו-דאבי. הדו”ח מצא כי 48 טריליון $ נדרשו במשך 20 השנים הבאות כדי לסגור את פער האנרגיה העולמי. ראש הבנקאות עסקית בר קיימא בNBAD, אמר כי: “המחקר שלנו זיהה שיש כ 640 מילאירד דולר של ההשקעה הנדרשת לפרויקטים של אנרגיה מתחדשים ברחבי מסדרון המערב-המזרח.”
אלכס טרסבי, מנכ”ל הקבוצה של NBAD, אמר העולם צועד לכיוון פער מימון משמעותי לאנרגיה בעולם. “זה נכון במיוחד על פני מסדרון המערב-המזרח, פער זה גובר במהירות באזור המשתרע מאפריקה דרך המזרח התיכון לאסיה – ולמלא אותו הוא הולך להיות משימה גדולה,”. “אנחנו רוצים לתרום תרומה אמיתית ליכולתו של האזור לענות לאתגר האנרגיה. אנו מאמינים כי גם באקלים הנוכחי של מחירי נפט נמוכים, המעבר לכיוון יותר מקורות מתחדשים בתמהיל האנרגיה ימשיך בגלל שבסיס המנועים לתחום הזה יציב וחזק. מסיבה זו שעשינו את ההתחייבות הזאת של 10 מליארד $ היום. “

הצמיחה בענף המתחדשות לא פוסחת על שכנים אחרים באזור.– מצרים מתכננת להגיע ל-20% אנרגיה מתחדשת עד 2020 ותוסיף 8 ג’יגה-וואט של מתחדשות בקרוב. איראן מתכננת להקים 4.5 GW של אנרגיית רוח בעשור הקרוב ולספק 50% מהאנרגיה שלה מאנרגיה מתחדשת, האנרגיות המתחדשות הולכות לספק תוך עשור 50% מצרכי האנרגיה באיראן. תוכנית הפיתוח מכוונת להקמת התשתיות ל 4.5 GW של אנרגיית רוח ו-0.5 GW נוספים של PV במדינה..
גם מצרים בדרך כאשר היא מתכוונת להציע השקעות של לפחות 6 מיליארד $ באנרגיה המתחדשת במדינה עד 2018. מצרים קבעה יעד הגעה ל-20% אנרגיות מתחדשות עד 2020. המדינה תצטרך להוסיף כ-8 ג’יגה-וואט של אנרגיות מתחדשות לעמוד בדרישת ההגוברת לחשמל, שיכללו 5.5 ג’יגה-וואט של רוח ו-2.5 ג’יגה-וואט של אנרגיה סולארית.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button