ראשי / כתבות ומאמרים / המדינה תפצה מערכות סולאריות שנפגעו ב"צוק איתן"

המדינה תפצה מערכות סולאריות שנפגעו ב"צוק איתן"

מטחי הרקטות ורסיסי היירוטים שנפלו במהלך מבצע “צוק איתן” הסבו נזקים רבים למערכות סולאריות המוצבות על גגות. מערכות רבות נפגעו, פאנלים נסדקו או נשברו ולבעליהם נגרמו נזקים כלכליים המוערכים באלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

במסגרת הסעיף “נזקי מבנה” בחוק מס רכוש וקרן פיצויים התשכ”א – 1961 והתקנות מכוחו, זכאים בעלי מערכות סולאריות שניזוקו במהלך המבצע לפיצוי מקרן הפיצויים של מס רכוש. תהליך הוכחת הזכאות לפיצוי כרוך במעט בירוקרטיה ובעמידה בנהלים מובנים וברורים, ולכן חשוב להכין “שיעורי בית” ולהיערך לקראתו בהתאם.

 

כך תקבלו פיצוי עבור מערכות סולאריות שנפגעו

כבר ביום האירוע מומלץ להודיע למס רכוש על הנזקים שנגרמו לציוד. רשות המיסים מפעילה מספר מוקדים ברחבי הארץ, ויש לפנות טלפונית למוקד הרלוונטי לאזור בו נגרם הנזק:
מוקד טלפון שעות פעילות

מוקד

טלפון

שעות פעילות

מוקד דרום

08-6623300

8:00 – 20:00

מוקד חיפה

04-8630402

8:00 – 18:00

מוקד טבריה

04-6714005/6

8:00 – 18:00

מוקד ירושלים

02-6545231/4

8:00 – 18:00

מוקד תל-אביב

03-7633224

8:00 – 18:00

לאחר מכן יש לבצע מספר פעולות על מנת לוודא שתקבלו את הפיצוי לו אתם זכאים:

  • סמוך ככל האפשר למועד האירוע, כדאי לצלם ולתעד כל נזק נראה לעין.
  • לאחר מכן יש להגיש תביעה למס רכוש. את הטופס “תביעת פיצויים על נזק מלחמה שנגרם לגופו של נכס” ניתן למצוא באתר האינטרנט של רשות המיסים, בדף “קרן פיצויים מס רכוש”.
  • בטופס התביעה יש לפרט את רשימת הציוד שניזוק כתוצאה ישירה מפעולת האיבה או הלחימה.
  • לטופס יש לצרף מסמכים והוכחות שהמערכת או הפאנל הסולארי שנפגעו הינם בבעלותכם, כגון חשבונית רכישה או דוח מלאי מטעם רואה חשבון. כמו כן, יש לצרף אישורי מס הכנסה על ניכוי מס במקור וצילום המחאה לאימות.

לאחר הגשת התביעה יגיע לנכס שמאי מטעם קרן הפיצויים ברשות המסים על מנת לסקור את הנזק ולאשר את כיסוי הוצאות שיקום הנזק. חשוב מאוד שלא להזיז או לפנות ציוד, שברי רקטה או כל חפץ שנמצא באזור הנזק ללא תיאום מוקדם עם השמאי. במקביל, מומלץ להזמין גם שמאי מטעמכם לבחון את הנזק. בכל מקרה, גובה הפיצוי ייקבע בהתאם לשווי השוק של הציוד שניזוק כפי שהיה טרם הפגיעה.

במידה ויאושר הכיסוי, הוא יכלול את כיסוי הוצאות החלפת פריטי הציוד שנפגעו ואת העבודה הנדרשת לתיקון או להחלפה. את העבודה עצמה יבצע בעל מקצוע מורשה על פי בחירתכם. עם תום העבודה, עליכם להגיש את הקבלות למס רכוש.

ומה באשר לנזקים עקיפים?

מכיוון ש”צוק איתן” מוגדר כמבצע ולא כמלחמה, הזכאות לפיצוי בגין נזקים עקיפים שנגרמו לבעלי מערכות סולאריות (כגון אובדן הכנסות כתוצאה מהשבתה מלאה או חלקית של המערכת), תלויה במיקומה הגיאוגרפי של המערכת. על פי המתווה שאושר בוועדת הכספים, במבצע “צוק איתן” זכאים לפיצוי מהמדינה רק בעלי מערכות שנמצאות בטווח של 40 ק”מ מרצועת עזה. בעלי מערכות סולאריות שניזוקו באזורים אחרים בארץ יכולים להפעיל את ביטוח המבנה או התכולה ולתבוע פיצוי מחברת הביטוח.

 

האמור במאמר לעיל איננו ייעוץ מקצועי או תחליף לייעוץ מקצועי, ואינו מחליף כל הוראות חוק או נוהל שנקבעו. בכל מקרה של סתירה או אי התאמה בין האמור במאמר זה לבין הוראות חוק או תקנה רלוונטיים, קובעות הוראות החוק או התקנה בלבד.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button