ראשי / כתבות ומאמרים / הכנסת ממשיכה לקדם את התחום הסולארי

הכנסת ממשיכה לקדם את התחום הסולארי

השבוע (28.7) נערך בכנסת דיון נוסף בוועדת הכספים בראשותו של ח”כ הרב משה גפני בנושא הסרת מחסומים לטובת קידום התחום הסולארי בישראל.

ניתן לסכם כי הישיבה הייתה מוצלחת והייתה בה הסכמה גורפת של כל חברי הכנסת, וכל משרדי הממשלה השונים העוסקים בנושא (משרד הפנים, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה ורשות החשמל) לקדם את התחום במהירות האפשרית ולהוריד את כל המחסומים שניתן על מנת שתחום זה יצמח ויצליח לעמוד ביעדי הממשלה בשנת 2020.

 

 

הנושאים העיקרים שדנו בהם:

  1. המשך הטבת פחת מואץ לכל סוגי המערכות עד סוף 2015 עם אופציה להמשך – הטבה זו הייתה בתוקף עד סוף שנת 2013, והיה צורך לחדשה.
  2. הסדרת ארנונה למתקנים סולאריים – לא היה מוסדר וכל עירייה עשתה ככל העולה על רוחה
  3. פטור מתיק במס הכנסה ומע”מ למערכות ביתיות עד הכנסה שנתית של 18,000 ₪ – תקנה זמנית שהייתה מאושרת עד סוף שנת 2013.

 

 

ההחלטות שהתקבלו/התקדמו במסגרת הדיון בוועדה בנושאים אלה:

  1. פחת מואץ – יינתן לכל המערכות הפוטו וולטאיות בכל הגדלים עד סוף שנת 2015, משרד האוצר טוען כי ניתן לסיים הטבה זו כבר בסוף 2015, יו”ר הועדה הרב ח”כ גפני ושאר חברי הכנסת לא הסכימו עם משרד האוצר ושלחו את פקידיו להמציא הסבר ולנמק את הסיבה מדוע הם חושבים שיש לוותר על הטבה זו עד סוף שנת 2015, ולחזור לוועדה בזריזות עם נימוקים תוך שבועיים.
    יו”ר הועדה הרב ח”כ גפני ושאר חברי הועדה המליצו להמשיך עם ההטבה גם לאחר 2015.
    חשוב לציין גם, כי סוכם שכל המתקנים שהותקנו בשנת 2014 ו2015 יקבלו גם את הטבת הפחת המואץ רטרואקטיבי.
  2. ארנונה – המרכז לשלטון המקומי הערים קשיים בנושא הארנונה וביקש מועדת הכספים מנדט לגבות סכומים גבוהים לארנונה ממתקנים מסחריים, למזלנו כל היושבים מסביב לשולחן הדיונים מחו על בקשה זו ודחו אותה בפה אחד כולל משרד האוצר ורשות החשמל, כתוצאה מכך יו”ר הועדה הרב ח”כ גפני נתן הוראה למשרד הפנים להגיע להסכמות סופיות ולקבוע את גובה הארנונה לפי מה שנקבע בשנת 2010, נוסח התיקון המקורי קבע ארנונה מקסימלית של 2.4 ₪/מ”ר וכן מדרגות פוחתות לפי גודל המתקן אך ורק למתקנים מסחריים ללא הבדל למתקנים על גגות ולמתקנים על קרקעות. חשוב לציין כי הייתה הסכמה גורפת כולל המרכז לשלטון מקומי כי כל המתקנים הביתיים יהיו פטורים מארנונה.
  3. הטבות מס למתקנים ביתיים – החדשות הטובות ביותר שיצאו מהדיון הם ההקלות שיינתנו לבעלי בתים פרטיים או מסחריים עד גודל מתקן של 20 קילו. משרד האוצר בישר במעמד הדיון כי ועדת השרים אישרה בקריאה ראשונה פטור מתיק במס הכנסה ומע”מ לכל המערכות הביתיות והעסקיות עד הספק מתקן של 20 קילוואט פיק.
    בסוף הדיון אמר יו”ר הועדה ח”כ הרב משה גפני, כי המצב הנוכחי הוא בושה וחרפה לממשלת ישראל ולכל מי שיושב כאן ויש לו צד בעניין, הרי יש הסכמה גורפת כבר מספר שנים בין כל המפלגות בממשלה לקדם את התחום ולעמוד ביעדי הממשלה שנקבעו בשנת 2009. יו”ר הועדה הרב וח”כ משה גפני הבטיח להמשיך ולעקוב מקרוב שכל הנושאים שסוכמו בוועדה יצאו לפועל במהירות האפשרית.

 

אנו נמשיך לעדכן.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button