ראשי / כתבות ומאמרים / היתרון של ישראל בהפקת אנרגיה סולארית

היתרון של ישראל בהפקת אנרגיה סולארית

משבר האנרגיה שהתחולל אי שם בשנות ה-70 של המאה הקודמת, תרם תרומה מסוימת למהפכה הסולארית. עדות לכך ניתן לראות בעובדה שלמעלה מ-95 אחוזים מבתי האב בישראל מחממים את המים שלהם בעזרת דוד שמש.

עם זאת, המהפכה האמיתית עדיין לא התחוללה וכך רק שלושה עד ארבעה אחוזים מסך תצרוכת החשמל של מדינת ישראל מופקת בעזרת מערכות סולאריות המנצלות את אנרגיית השמש. עם זאת, לפי המומחים לדבר, נראה כי לא רחוק היום בו מדינת ישראל תהיה גורם משמעותי בתחום הסולארי. למעשה, קיימים גופי מחקר משמעותיים שפועלים כיום בישראל.

שמש בשפע – חשמל מן הטבע

היתרון המרכזי של מדינת ישראל הוא כמובן כמות השמש הבלתי נדלית, ממנה נהנית ישראל במשך רוב ימות השנה. יתרון אדיר זה הופך את ישראל לאחת המדינות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בתחום. אם במדינות כמו גרמניה וארצות הברית ניתן לנצל את השמש בצורה מיטבית, הדבר נכון על אחת כמה וכמה בישראל. עם זאת, כיום ישנן מעט מערכות סולאריות ביתיות בישראל.

מדינת ישראל בורכה בכמויות בלתי נדלות של שמש. נתון זה יש בו כדי לעודד את מקבלי ההחלטות לעודד את השימוש באמצעים להפקת חשמל סולארי. בנוסף לכך, יש להזכיר כי מדינת ישראל תלויה במדינות זרות על מנת להשיג את הזהב השחור, ועל מנת להפסיק את התלות הזו בגורמים זרים, נחוצה מהפכה של ממש לכיוון הסולארי.

כיצד ניתן לנצל את השמש לטובת עסקים?

כיום כל עסק בישראל שחולש על שטח רב, יכול לנצל את שטח הגג שלו על מנת להתקין מערכת סולארית עסקית. מעבר לכך שישנם היום גופים שמסייעים במימון המערכת, החיסכון לטווח ארוך מובטח. בנוסף בישראל נהוגה כיום שיטת מונה נטו, שבאמצעותה מבוצע ייצור חשמל לצריכה עצמית. השיטה פועלת כך: כל מי שמעוניין להפיק חשמל סולארי, יכול להתקין פאנלים סולארייםבשטחו (לרוב ההתקנה מתבצעת על גג המבנה) וכך להפחית את צריכת החשמל שמיוצר על ידי חברת החשמל. אם המערכת לא מייצרת מספיק חשמל, הצרכן מקבל חשמל מחברת החשמל באופן זהה לכלל הצרכנים. עם זאת, במקרה שהוא מייצר לעצמו יותר ממה שהוא צורך, הוא מקבל זיכוי לפי ערך כספי של הקוט”ש שהוא ייצר באותו הרגע, והקרדיט הוא אותו צבר ניתן למימוש עד לשנתיים או להעברה למונה אחר שבבעלותו. מדובר בשיטה שמונעת בזבוז של משאב יקר ותחסוך לכם אלפי שקלים מדי חודש.

זה הזמן לעבור לאנרגיה סולארית!

גרינקו אנרג’י גאה להיות אחת החברות החלוצות שמקדמות את האנרגיה הסולארית ומקימות מערכות סולאריות עסקיות וביתיות בישראל.

greenco_banner

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button