ראשי / כתבות ומאמרים / החיסכון לטווח ארוך בשימוש במערכת סולארית

החיסכון לטווח ארוך בשימוש במערכת סולארית

כל מי שמתעניין בתחום האקולוגי, בדגש על אנרגיה ירוקה, נחשף ודאי ליתרונות של הפקת אנרגיה סולארית. הפקה של חשמל סולארי מתבצעת על ידי רתימת אחד המשאבים החשובים ביותר שבורכה בהם ארצנו, אנרגיית השמש.

מדובר בתהליך פשוט יחסית שאינו מזהם את הסביבה ואינו נתמך במשאבים מתכלים. זוהי טכניקה שהולכת ותופסת תאוצה במדינות רבות ברחבי העולם, בין היתר גם במדינות שלא בורכו בימי שמש רבים כמו מדינת ישראל. בנוסף ליתרון האקולוגי הברור של הפקת חשמל בעזרת השמש, ישנו יתרון נוסף לדרך זו של הפקת אנרגיה – יתרון כלכלי.

היתרון של שימוש במערכות סולאריות

נסו לדמיין חיים ללא חשבון חשמל. נשמע מושלם? ובכן, את החלום הזה ניתן להפוך למציאות במקרים מסוימים. כיום ניתן להתקין על גגות רבים בישראל מערכת סולארית ביתית או מערכת סולארית עסקית, ולהתחיל לעבוד מול חברת החשמל בשיטה שנקראת מונה נטו. כאשר מדברים על שיטת מונה נטו, הצרכן למעשה הופך ליצרן קטן. אם הוא לא מצליח לייצר את כל תצרוכת החשמל החודשית שלו, חברת החשמל משלימה את הכמות החסרה. עם זאת, במקרים שבהם הוא מצליח לייצר חשמל עודף, חברת החשמל לוקחת את החשמל העודף ומזכה את הצרכן באותה הכמות בחודש הבא.

נכון, עלות ההתקנה של מערכת סולארית יכולה להיות גבוהה, אך בסופו של דבר הקיצוץ בהוצאות החשמל מקזז בטווח הארוך את ההשקעה ומחזיר אותה עם תשואה גבוהה.

גם מערכות סולאריות עצמאיות מביאות לחיסכון

במקרים מסוימים, החיסכון מתחיל כבר מהרגע הראשון. ישנם מקומות בהם עלות החיבור לתשתית הארצית גבוהה ביותר. לעתים מדובר במקומות מרוחקים ביותר ולעתים במקומות שאינם נגישים בקלות. במקרים כאלו, ניתן להקים מערכות סולאריות שאינן תלויות בחברת החשמל כלל ולספק את כל התצרוכת באופן עצמאי. אם המערכות לא מספקות את מלוא האנרגיה, ניתן לעשות שימוש בגנרטור חיצוני כדי להשלים את החסר. עם זאת, בטווח הארוך, גם אפשרות זו גורמת להוצאות ההקמה הראשוניות להתגמד לנוכח החיסכון הניכר בהוצאות חשמל.

בעלי עסקים, מעוניינים להפחית את ההוצאות החודשיות על החשמל? צרו קשר עם גרינקו אנרג’י וקבלו פרטים על מונה נטו – הקץ לחשבון החשמל.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button