ראשי / כתבות ומאמרים / ההשקעה הבטוחה של Google במערכות סולאריות

ההשקעה הבטוחה של Google במערכות סולאריות

ענקית האינטרנט Google פועלת בשנים האחרונות לקידום אנרגיות ירוקות, ובהן אנרגיה סולארית שבאמצעותה ניתן לספק חשמל סולארי למוסדות ולבתים פרטיים. לאחרונה עלה לכותרות פרויקט סולארי חדש בדרום קליפורניה, ש-Google השקיעה בו 103 מיליון דולר.

הפרויקט הנמצא בהקמה של חברה אמריקנית, יהיה בהספק של 265.7 מגה וואט. בכוונת החברה למכור את החשמל שתייצר המערכת הסולארית עם השלמת הקמתה. מערכת סולארית גדולה זו צפויה להיות פעילה כבר במהלך השנה הקרובה ולספק חשמל לכ-80,000 בתים.

 

אחד הפרויקטים הסולאריים שבהם השקיעה Google

זהו לא הפרויקט הראשון לאנרגיה מתחדשת שבו משקיעה Google מיליוני דולרים. עד כה השקיע התאגיד כמיליארד דולר בפרויקטים כאלו, שמייצרים לפחות שני ג’יגה וואט חשמל – כמות המספיקה לכחצי מיליון בתים.

השקעות נוספות ברחבי העולם

ההשקעות של Google במערכות סולאריות לא מסתכמות באמריקה בלבד, ולחברה השקעות במערכות סולאריות גם בדרום אפריקה (מערכת סולארית גדולה המספקת חשמל סולארי לכ-30,000 בתים בהיקף של 12 מיליון דולר) ובגרמניה (בהיקף של 3.5 מיליון יורו). בנוסף, השקיעה Google בטורבינות רוח במקומות שונים בעולם, גם כן במיליוני דולרים.

אין ספק ש-Google מהווה דוגמא לחברה בקנה מידה עולמי שבוחרת להקצות סכומים גדולים לטובת איכות הסביבה. החברה מזרימה כספים ומעודדת את תחום האנרגיות המתחדשות בכלל ואנרגיה סולארית בפרט, ומשיגה שתי מטרות: אספקת חשמל אמיתית לרשת החשמל ויחסי ציבור מצוינים.

משתלם להשקיע במערכות סולאריות

בקרוב נראה השקעות גם בישראל?

בקרוב נראה השקעות גם בישראל?

סביר להניח שבעתיד אנו נראה מעורבות גדולה יותר של תאגידים בינלאומיים במימון מערכות סולאריות והשקעות בתחום, שכן מדובר בתחום אמין ויציב שנמצא בצמיחה ומשתלם להשקיע בו. במדינת ישראל אמנם יש חברות בינלאומיות שותפות במערכות סולאריות, אבל טרם נראתה השקעה של תאגיד גדול בקנה המידה של Google, בנקים וקרנות מחו”ל. המימון למערכות סולאריות עסקיות ושדות סולאריים, מגיע מגורמים בישראל.

כמובן שניתן להקים מערכות סולאריות עסקיות או ביתיות על גג מבנה של חברה, או גגות קיבוצים ורשויות מקומיות. הדבר נעשה בארץ ואף מחזיר את ההשקעה בתוך שנים בודדות. לשם כך יש צורך בהסדרה של מונה נטו.
מעוניינים לקבל פרטים על מונה נטו וחיסכון בהוצאות החשמל? – לחצו כאן

greenco_banner

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button