ראשי / כתבות ומאמרים / האם סין תספק את כל החשמל הדרוש לישראל באמצעות אנרגיה סולארית?

האם סין תספק את כל החשמל הדרוש לישראל באמצעות אנרגיה סולארית?

במהלך שנת 2013,  הותקנו בסין תחנת כח סולאריות עם היקף ייצור של כ- 12 גיגה-וואט,(כהיקף משק החשמל בישראל) בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, לפי מחקר של חברת השירותים הפיננסים בלומברג. לשם השוואה, התוספת בהיקף הייצור של האנרגיה הסולארית בסין בשנת 2013 גדול ב- 50% מתוספת הייצור בשנת 2013 בכל מדינה אחרת בעולם.  בלובמרג עוד מדווחים כי שינוי מדיניות תעריפי ההזנה (התעריפים אשר משולמים ליצרני החשמל הסולארי)  של האנרגיה המתחדשת בסין בתחילת 2014 גרם להאצה בהקמה וסיום הפרויקטים עד סוף 2013.

פאנלים סולאריים בשנגחאי

פאנלים סולאריים בשנגחאי

“המספרים בשנת 2013 מראים את גודל השוק המדהים של האנרגיה הסולארית  בסין ונראה שהדרקון הישן התעורר לחיים” מציין ג’ני צ’ייס, מנהל מחלקת המחקר של שוק האנרגיה הסולארית בחברת בלומברג. הפקת אנרגיה סולארית בסין באמצעות פאנלים פוטו-וולטאים , נהיית זולה יותר ופשוטה יותר להתקנה. ממשלת סין, בדומה לאיחוד האירופי, הופתעה מהמהירות בה השוק הסולארי מגיב לתמריצים וממהירות הפריסה בשטח של המערכות.

קיימים כבר מסדי נתונים רשמיים של מודיעין תעשייתי אשר אספו נתונים לגבי המערכת שהותקנו בשנת 2103 עם היקף ייצור של 9.5 גיגה-וואט ובכך מעריכים בבלומברג כי במרץ 2014 התמונה תושלם ויהיה מידע שלם ואמין לגבי כל המערכות שהותקנו בשנת 2013 בסין.

חברות האנרגיה הסיניות הופכות לספקיות האנרגיה הסולארית הגדולות בעולם

רובם המכריע של הפרויקטים הסולארים בסין נמצאים במערב המדינה, בה רוב האוכלוסייה גרה בכפרים ויש תנאים טובים יותר להקמה של תחנות כח סולאריות. מחוז גאנזו החזיק ב- 24% מכלל ההתקנות החדשות,  עם 18% במחוזר שינג’יאנג ו-17% במחוז קינגחאי.

כתוצאה מגדילת השוק הסיני, חברות האנרגיה בבעלות הממשל הסיני, China Power Investment Corp. (CPIC, Beijing), China Three Gorges Corp. (Beijing)  ו – China Huadian Corp. (Jinan, China) מחזיקות כיום בנתח השוק הגדול בעולם של תחנות כח סולאריות.

האם הסינים יפספסו את השוק הסולארי או יסתערו עליו?

בלומברג צופה כי שינויי מדיניות התעריפים הסולארים בשנת 2014, יגרמו לכך שסין לא תעמוד ביעד של תוספת היקף ייצור של כ- 14 גיגה-וואט בטכנולוגיה פוטו-וולטאית.  חברת הייעוץ והמחקר Frost & Sullivan  פרסמה מחקר בנושא האנרגיה הסולארית במזרח אסיה בו בניגוד לבלומברג, צופה החברה כי מדיניות התעריפים החדשה בסין כן תוביל לצמיחה. לפי מחקרה של החברה, בנוסף לסין ויפן גם בתאילנד מדיניות תעריפי החשמל החדשה מעודדת צמיחה של השוק הסולארי ומסתמן כי בתאילנד יתקינו השנה תחנות כח שיספקו היקף ייצור נוסף של כ- 1 גיגה וואט. עד כה בתאילנד היה תעריף קבוע עד לתקופה של כ- 10 שנים ומדיניות התעריפים החדשה מאפשרת לקבל תעריף קבוע עד לתקופה של 25 שנה.

Frost & Sullivan מציינים גם בדוח כי רפורמות בשווקי האנרגיה במזרח אסיה בשילוב מהלכים המעודדים הפחחתה ברגולציה, הם הצעדים אשר יספקו ביטחון למשקיעים ויחזקו את השוק. בדוח הסוקר את משק האנרגיה הסולארית במזרח אסיה, גם מצוין כי ביפן עבר לאחרונה חוק ליצירת רשת חשמל חכמה בהיקף ארצי ועידוד הפקת אנרגיה באופן עצמאי על ידי הפחתה של הרגולציה.

האם הדרקון הסיני יביא עמו את בשורת האנרגיה הסולארית לישראל?

בינתיים בישראל, אתר תשתיות מדווח כי רשות החשמל העניקה 8 רישיונות חדשים למתקנים סולארים בהיקף 29 מגה-וואט. מתוכם 4 שדות ענק בהיקף ייצור של 27.1 מגה-וואט. עם הסדרה זו מגיע היקף הרישיונות שהעניקה רשות החשמל עד היום להפקת אנרגיה סולארית לכ-1200 מגה-וואט. בדיוק 10% מהיקף הייצור שסין הוסיפה בשנת 2013 למשק האנרגיה הפוטו-וולאטי שלה.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button