ראשי / כתבות ומאמרים / בנק ההשקעות UBS : “בתוך עשור עשויה האנרגיה הסולארית להפוך לטכנולוגיה הנפוצה לייצור חשמל”

בנק ההשקעות UBS : “בתוך עשור עשויה האנרגיה הסולארית להפוך לטכנולוגיה הנפוצה לייצור חשמל”

קצב התפשטותה של האנרגיה הסולארית ברחבי תבל נוסק מעלה בקצב מסחרר וכעת דו”ח חדש שחובר על ידי האנליסטים של בנק ההשקעות עתיר המוניטין UBS מאשר את המגמה וקובע כי בתוך עשור בלבד עשויה האנרגיה הסולארית להפוך לטכנולוגיית המחדל הנפוצה ביותר בכל הנוגע לייצור אנרגיה חשמלית.

 

3000 ג’יגה-וואט של אנרגיה סולארית עד 2050

על פי הדו”ח הרי שבתוך עשר שנים בלבד מהיום לא פחות מ-10% מכלל הביקוש החשמלי בתבל יסופק על ידי אנרגיה סולארית.
היצע הייצור הנוכחי ישלש את עצמו עד 2025 ושוב מ-2025 עד 2050 כך שעד מחצית המאה הנוכחית כ-3000 ג’יגה-וואט של אנרגיה סולארית יופקו מסביב לעולם.
ולא רק זאת, אלא שמחברי הדו”ח גם טוענים כי עד שנת 2050 היקף ההשקעה בתשתיות האנרגיה הסולארית יגיע עד לכדי סכום דמיוני של 3 טריליון דולרים.

לא מספידים את חברות השירותים והתשתיות

ראוי לציין כי בניגוד לדעה הרווחת הרי שהאנליסטים העומדים מאחורי הדו”ח אינם מאמינים כי הגידול המשמעותי בקצב הצמיחה של האנרגיה הסולארית יפגע בחברות השירותים והתשתית (כדוגמת חברת החשמל) משום שמרבית הפרויקטים שיקרמו עור וגידים ייבנו ממילא בקנה מידה משמעותי העולה בקנה אחד עם רצונן של החברות הללו.

70 מיליארד $ תגמול למשתמשי אנרגיה סולארית

יתרה מזאת, האנליסיטים שלUBS מעריכים כי עד 2025 יוקצו לא פחות מ-70 מיליארד דולרים לטובת תגמול (תגמול באמצעות סבסוד) הגופים המוסדיים והמשתמשים הפרטיים שיציבו בבתיהם ובמשרדיהם מערכות אנרגיה סולארית. מחברי הדו”ח מדגישים כי “על אף העובדה שלכאורה עושה רושם שמדובר בסכום עתק הרי שבפועל הכוונה היא ללא יותר מ 1% מסך ההוצאה הגלובלית השנתית על חשמל.

כיום הוצאות החשמל הכוללות ברחבי העולם עומדות על כ-5.5 טריליון יורו, כ-6% מהתל”ג הכולל וגם אם הן תגדלנה מעט עד 2025 הרי שעדיין היקף התגמול יהיה זעום”.

 

House with solar panels, a calculator and graph. Isolated render on a white background

 

התפשטות האנרגיה הסולארית היא מגמה ברורה

את הדו”ח מסכמים הכותבים באומרם כי הרבה מאוד אנשים כבר שמו לב להתפשטותה של האנרגיה הסולארית אבל הקהילה הכלכלית בכללותה לא מעניקה די קרדיט (שלא בצדק) לשינויים שכבר הפכו למגמה מוכחת וברורה מאין כמוה.

בקרוב, לדבריהם, “לא ניתן יהיה עוד להתעלם מהמחיר המשתלם, מהרגולציה התומכת ומהשווקים שהופכים ליותר ויותר בשלים לאנרגיה סולארית”.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button