ראשי / כתבות ומאמרים / אנרגיה סולארית נגישה יותר מתמיד

אנרגיה סולארית נגישה יותר מתמיד

עד כמה השימוש באנרגיה סולארית לייצור חשמל צמח בשנים האחרונות? בישראל נרשמת התקדמות מסוימת בתחום, וגם בעולם מבינים – חשמל סולארי הוא פתרון אנרגיה חלופית מצוין, במיוחד במדינה שטופת שמש כמו שלנו. המניות של החברות שעוסקות במערכות סולאריות עלו באופן משמעותי בשנים האחרונות. ב”כלכליסט” פורסמה לאחרונה כתבה בנושא.

 

מתוך כלכליסט

רוב החשמל בעולם עדיין תלוי בפחם ובגז, אך ממשלות רבות משקיעות סכומי כסף גדוליםבאנרגיה סולארית ובפתרונות אנרגיה נוספים. סוכנות האנרגיה הבינלאומית מעריכה שכמעט 20 אחוזים מיכולת ההפקה של חשמל בעולם נסמכת על מקורות אנרגיה חלופיים כמו מערכות סולאריות עסקיות, ביתיות ועצמאיות. ההערכות הן שהאנרגיה הסולארית לבדה תהווה למעלה מ-30 אחוזים מהיקף ייצור החשמל בעולם עד 2060, אך כדי שזה יקרה, יש צורך במתן תמיכה ממשלתית שיזניק את התחום קדימה.

הפאנלים הפוטו-וולטאיים (המותקנים על גגות למשל), הוזכרו בכתבה כטכנולוגיה החדישה ביותר והצומחת ביותר. כמו כן, יעילות ההמרה שלהם היא גבוהה בהשוואה לטכנולוגיות אחרות.

ירידה במחירי הפאנלים הסולאריים

נקודה מעניינת נוספת שצוינה בכתבה היא הירידה במחירי הפאנלים הסולאריים. הנתונים מצביעים על ירידה ניכרת במחירים שהתרחשה בשנים האחרונות. בשנה שעברה רשם המחיר ירידה בשיעור של 40 אחוזים, שלה קדמה ירידה ב-18 אחוזים. המשמעות שכבר נראית בשטח בעולם היא עלייה בשימוש בפאנלים סולאריים כדי לייצר חשמל.

התחזית לגבי הענף היא שכמות ההשקעות בתחום תגדל בין 30 ל-35 אחוזים בכל שנה. בשנתיים האחרונות היה ניתן לראות צמיחה של כ-75 אחוזים ב-2011 ושל כ-43 אחוזים ב-2012. תחזיות ונתונים אלו מצטרפות לנתונים שהתקבלו בארצות הברית, לפיהם בשנת 2012 נרשם זינוק של 83 אחוזים בייצור אנרגיה סולארית.

לסיכום

המספרים מדברים בעד עצמם – ניתן לראות בבירור שהעולם מתקדם לאנרגיה סולארית וממשלות רבות משקיעות בה יותר משאבים, מתוך ידיעה שמדובר בהשקעה לטווח ארוך שתחזיר את עצמה. מלבד העובדה שהיא חסכונית יותר וירוקה יותר, היא מאפשרת לא להסתמך על פחם או גז, שהם משאבי טבע מתכלים.

הצטרפו גם אתם למגמה העולמית! בעלי עסק עם גג גדול? בדקו אם תוכלו להצטרף להסדרת מונה נטו ולהתחיל לחסוך כסף.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button