ראשי / כתבות ומאמרים / איקאה מקימה מיזם סולארי ענק

איקאה מקימה מיזם סולארי ענק

ענקית הריהוט השוודית איקאה הודיעה לאחרונה על כוונתה להקצות כמיליארד יורו למאבק בשינוי האקלים הגלובלי. מנכ”ל החברה, פטר אגנפייאל, הכריז בין היתר על כך שאיקאה תשקיע חלק הסכום בפיתוחן של טכנולוגיות חדשניות אשר יקלו על חייהם של בני אדם רבים ברחבי הגלובוס – ובפרט במדינות המתפתחות.


אנגפייאל התייחס להחלטה המבורכת של איקאה באומרו “שינוי האקלים המתרחש ברחבי העולם מציב בפנינו אתגר משמעותי המצריך מאיתנו התגייסות מלאה לטובת מציאת הפתרון הנכון ביותר. בדיוק מהסיבה הזו אנו מתכוונים להקצות סכום גדול שיסייע לנו לשנות את פני הסניפים שלנו ולהכשיר אותם לקראת העתיד לבוא כך שתהיה להם השפעה חיובית על הסביבה”.

את ההחלטה שקיבלו בחברת איקאה ניתן לראות כחלק בלתי נפרד מהרצון של קברניטיה למתג את עצמה כארגון המייחס חשיבות רבה למנטרת האחריות החברתית שהפכה בשנים האחרונות למדד משמעותי עבור הרבה מאוד משקיעים שנוטים לסרב להשקיע את כספם בחברה במידה וזו אינה תורמת בצורה זו או אחרת לקהילה.

כיצד יתחלק סכום התרומה?

מההודעה שיצאה מהמטה המרכזי של איקאה בהולנד ניתן ללמוד כי החלק הארי של הסכום יוקדש להקמת התשתיות אשר יסייעו בהפקת החשמל הנדרש לחדרי התצוגה של איקאה ברחבי העולם – בין אם מדובר באנרגיה סולארית או באנרגיה מבוססת רוח. לטובת המיזם השאפתני הזה יוקצו כ-600 מיליון דולרים.

שארית הסכום, 400 מיליון דולרים, יושקעו בחמש השנים הקרובות על ידי קרן הצדקה של החברה, The IKEA Foundation במתן סיוע ישיר לאוכלוסיות החיות במדינות המתפתחות – ובפרט ביבשת אפריקה וזאת במטרה להיאבק בשינויי האקלים המאיימים על שרידותן. כך, למשל, הסכום יועבר לטובת המאבק בתופעות המדובר והבצורת שפוקדות את יבשת אפריקה וגובות קורבנות רבים מדי יום ביומו. לבסוף, החברה אף הודיעה על כוונתה לשתול עץ חדש אחד בעבור כל עץ שנכרת בכדי לייצר את הריהוט הנמכר בחנויות הרשת.

ראוי לציין כי עד כה ועוד לפני ההחלטה האחרונה שלה הקצתה איקאה סכום עתק בסך כולל של כמילארד וחצי יורו לטובת זירת האנרגיה המתחדשת, סכום יוצא דופן אשר הביא להתקנתם של 700,000 פאנלים סולאריים ו-314 טורבינות רוח ברחבי תבל.

 

איקאה לא לבד

המהלך האסטרטגי של איקאה רחוק מלהיות יוזמה מבודדת – ועל כך ניתן ללמוד בין היתר מסקר אמריקני שבוצע בשבוע שעבר בקרב בתי ההשקעות הגדולים והבולטים במדינה – וממנו עולה כי קרוב לשני שליש מהם צפויים להשקיע במיזמים המקדמים והמעודדים את השימוש באנרגיה הסולארית.

32% מהחברות שנשאלו העידו כי יש בכוונתן לבצע השקעה ראשונה באנרגיה סולארית כבר השנה בעוד ש-28% אמרו כי יש בכוונתן לבצע השקעה ראשונה מסוגה במיזם לקידום אנרגיה סולארית בטווח הזמן שבין השנתיים לחמש השנים הבאות.

בתשובה לשאלה מהו הרציונל המניע אותם לבצע השקעות דומות עלו שתי תשובות דומיננטיות שבלטו יותר מכל: הראשונה, שלה היו שותפים 80% מהמשיבים היא שיש ברצונם לקדם עולם שמבוסס על אנרגיה נקייה יותר שתסייע בשמירה על כדור הארץ ועל איכות הסביבה, בעוד ש-60% מהמשיבים אמרו כי הם מתכוונים להשקיע באנרגיה סולארית כיוון שברור להם שההשקעה תשתלם ותצדיק את עצמה.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button