ראשי / כתבות ומאמרים / איך ממנים מערכת סולארית בדרך מקורית?

איך ממנים מערכת סולארית בדרך מקורית?

באתר SolarServer פורסם על מיזם מקורי במיוחד למימון מערכות סולאריות גדולות – המימון מתבצע על ידי קבוצת אנשים וחלוקת רווחים ביניהם. מערכת שכזו הוקמה בין היתר בניו ג’רזי שבארצות הברית, שם הטרנד מתחיל לתפוס תאוצה.

מדובר במערכת סולארית שנחשבת גדולה מאוד, בהספק של 487 קילוואט ומותקנת על גג מרכז כנסים. מה שהופך אותה למיוחדת, הוא שמממנים אותה 823 משקיעים מ-42 מדינות שונות ברחבי ארה”ב. יחד הם השקיעו מעל מיליון דולר במערכת, מ-25 דולרים לאדם ועד ל-50 אלף. סכום ההשקעה הממוצע לאדם היה מעט מעל 1,000 דולרים. מאות המשקיעים התאגדו יחד באמצעות האינטרנט והשקיעו יחד במערכת הסולארית. הפרויקט הזה יחזיר למשקיעים את ההשקעה שלהם, כמובן שביחס לסכום שאותו השקיעו.

 

המודעה שקוראת ליחידים להשקיע בפרויקטים סולאריים

בחברה שביצעה את התקנת המערכת הסולארית, מרוצים מאוד וציינו שכמו שבנק משקיע בפרויקטי אנרגיה שונים ומרוויח מהם, כך גם אנשים יכולים להשקיע בפרויקט אנרגיה דוגמת מערכת סולארית, ולהפיק רווח. כמו בפרויקטים סולאריים אחרים שמניבים רווחים, החשמל שמופק במערכת הזו נמכר וכך נוצר הרווח. כעת עומלים בחברה על פרויקטים נוספים, ואנשים פרטיים יוכלו לקחת חלק במימון שלהם, בתמורה לסכום מינימלי של 25 דולרים. שיעור ההחזר הוא 4.5 אחוזים לתקופה של תשע שנים.

השקעה במערכת סולארית, בין אם מדובר במערכת סולארית עצמאית או לא, היא הוצאה ניכרת שמחזירה את עצמה לאורך השנים. עם זאת, על מנת למצוא מימון לפרויקטים כאלו, במיוחד כשמדובר במערכות גדולות המשרתות גופים גדולים, המיזם של השקעות יחידים במערכת יכול להיות רעיון מצוין. מדובר ברווח לכיס של המשקיעים וברווח נקי לסביבה, כל זאת בהשקעה מינימלית.

כשמדברים על פרויקטים של מימון מערכות סולאריות באופן משותף, ניתן להשתמש בשיטה שנקראת “מונה נטו וירטואלי”. בשיטה הזו, מתבצע מעקב אחר חלקו של כל חבר במערכת, וכך ניתן לזכות כל אחד על החלק שלו בהפקת האנרגיה הסולארית.

greenco_banner

האם פרויקט כזה יכול להתקיים בישראל?

גם בישראל הדבר היה יכול להיות אפשרי, על ידי הסדרת מונה נטו למערכות מהסוג הזה. אלא שמסיבות רגולטוריות, עדיין לא ניתן לעשות זאת בארץ. רשות החשמל לא מתירה התאגדות צרכנים לצורך שיתוף חשמל, אלא אם הם מקימים חברה בע”מ. אחד הכיוונים שנבחן הוא הקמת איגודי צרכנים או צבר צרכנים. כמו כן, ישנם לצערנו חסמי מיסוי ורגולציה, שכן העברת חשמל מצרכן לצרכן אחר נחשבת “מכירת חשמל” וחייבת ברישיון יצרן חשמל פרטי.

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק של גרינקו

מונה נטו! הקץ לחשבון החשמל. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button