ראשי / כתבות ומאמרים / איך לבחור חברה לפרויקט הסולארי שלך

איך לבחור חברה לפרויקט הסולארי שלך

אז החלטתם בשעה טובה לעשות פרויקט סולארי ולחסוך חשמל במקום לשלם לחברת חשמל
עכשיו ניגשים לצעד הבא, איך לבחור את החברה הנכונה לביצוע הפרויקט?
ישנן כמה נקודות מרכזיות שחשוב לעמוד עליהן בבחירת חברה.

  1. אנשי מקצוע בעלי הכשרה וניסיון מתאימים
    חשוב ביותר שלחברה יהיו אנשי המקצוע המתאימים בעל ההכשרה והניסיון המתאימים. חברות רבות שוכרות שירותי תכנון ופיקוח מבעלי מקצוע ולא מתכננות את החשמל והמערכת הסולארית בעצמם ואף גרוע מזה – לא מתכננות בכלל ומשאירות לאותו קבלן שבחרתם לבצע את העבודה כראות עיניו ובלבד שיפרוס את הפאנלים ויעבור ביקורת חברת חשמל. מומלץ להקפיד ולבדוק כי החברה מעסיקה מהנדס חשמל, חשמלאי, וכי היא מתכננת ומפקחת על העבודות בעצמה באמצעות אנשי המקצוע המוכשרים לכך.
  2. חברה בעלת הסמכה מתאימה
    חשוב לבדוק כי לחברה ההסמכות המתאימות. לדוגמה, רישיון קבלן בתוקף ועובדים מוסמכים. ביצוע עבודות ללא רישיון קבלן אסור על פי חוק ומעיד על חברה ללא הסמכות המתאימות. מומלץ לבדוק גם אילו הכשרות נוספות יש לחברה כגון הסמכת בקרת איכות ISO-9001 , קבלן מוכר , ספק למשרד הביטחון ושאר הסמכות המעידות על ותק וניסיון. או לבדוק ברשם הקבלנים (מספר חברה 513847046). חשוב לדעת! החוק קובע כי עבודות בהיקף של מעל 43,500 ש”ח יש לבצע רק על ידי קבלן רשום! אל תקחו סיכון, פנו לביצוע העבודות באמצעות קבלן המורשה לכך על פי חוק.
  3. אחריות מקיפה ואמינות בשרות
    יש לבדוק כי החברה מציעה אחריות מקיפה ומקפידה על אמינות בשרות. חברות רבות מבטיחות את השמיים ואת הארץ בשלב המכירה אולם כאשר מגיע הזמן לקיים את ההבטחות אין להם את הכישורים או את הרצון לעמוד מאחורי ההבטחות.
  4. ותק ואמון מול ספקי הציוד
    אם תרצו לדעת האם חברה נהנת מאמון בשוק תוכלו תמיד לבקש להתיעץ עם ספקי הציוד המובילים בשוק. אלו יוכלו להעיד אם החברה אמינה, בעלת מוסר תשלומים ובעלת ותק ארוך טווח. אנו בחברת גרינקו אנרג’י מקפידים לעבוד עם ספקים מובילים ומנוסים בשוק איתם אנו עובדים כבר שנים. כדי ללמוד עוד על נושא ציוד מערכות סולאריות תוכלו לצפות בסרטון הבא
  5. ביטוח קבלן מקיף לכל עבודה הכולל את קבלני המשנה
    חברות וקבלנים קטנים רבים פוסחים על סעיף הביטוח ומסתפקים בשיטת הביטוח הישראלית של “יהיה בסדר”. חשוב לזכור כי ביום פקודה, ללא ביטוח מקיף ואמין, גם החברה וגם מזמין העבודה יכולים להיחשף לסכומים משמעותיים במידה ואין ביטוח מקיף לעבודות קבלניות לכיסוי נזקים. אל תסמכו על חברה שאומרת “יהיה בסדר. לקבלן משנה יש ביטוח ואני סומך עליו”. דירשו מהחברה פוליסה קבלנית עם כיסוי ספציפי לפרויקט שלכם הכולל גם כיסוי לקבלני המשנה באתר ולכל צד ג’ וחבות מעבידים.
  6. עבודה עם כלי התוכנה המתאימים
    חברה מקצועית לא סומכת רק על ניסיון ואינטואיציה – קיימים בשוק כלי תוכנה מתקדמים לתכנון מערכות סולאריות המאפשרים לתכנן ולבצע סימולציות כדי לוודא שהלקוח מקבל את המוצר הטוב האפקטיבי ביותר. חברה שאיננה מסוגלת לעבוד עם כלי תוכנה לא תוכל להציע פיתרון מקצועי. תכנון מקיף ומקצועי יאפשר לכם להפיק כמות מקסימלית של חשמל מהפנלים סולאריים על גבי הגג שלכם, בהתאם לצד אליו פונה הגג, מבנה הגג וכדומה. כדי ללמוד עוד על נושא תכנון מערכות סולאריות תוכלו לצפות בסרטון הבא
  7. דרשו לראות ניסיון מצטבר במערכות מגדולות עד קטנות
    בדקו האם לחברה צבר לקוחות מרוצים. חשוב לבדוק שהחברה פועלת תחת אותו כובע לאורך כל התקופה. קבלנים ועובדים רבים מדלגים מחברה לחברה כאשר הם מיחסים עבודות מחברה אחת לחברה אחרת, למעשה מדובר כל פעם בחברה שונה ובעת מצוקה סוגרים ועוברים לשם אחרת . להלן דוגמאות לפרויקטים סולארים.
  8. עבודה עם בעלי מקצוע מובילים
    חברה מובילה לא תתפשר ותעבוד עם בעלי המקצוע המובילים בשוק ולא בהכרח הזולים. אומנם בעלי מקצוע זולים מאפשרים להציע מחיר שנראה אטרקטיבי ללקוח אולם למעשה הדבר בא על חשבון האיכות.השורה התחתונה היא כי מחיר זול איננו תמיד אינדיקציה לעסקה טובה. פעמים רבות העסקאות הזולות הן אלו אשר הופכות ליקרות בסופו של דבר, במיוחד לאורך זמן. אסור להתפשר על רמת הביצוע ובעיקר לא על בטיחות, ביטוח והכשרה מתאימים!
    זכרו, מערכת סולארית צריכה לשרת אתכם לאורך שנים רבות באמינות, איכות ובטיחות, וזאת תשיגו רק מחברה שאמונה לאורך שנים על עקרונות אלו.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button