ראשי / כתבות ומאמרים / תחזוקת מערכת סולארית

תחזוקת מערכת סולארית

ראשית, יש לדעת כי מערכת סולארית אשר הותקנה כראוי עובדת באמינות גבוהה לאורך שנים וללא תקלות. מכיוון של חלקי המערכת מיועדים לפעול ולעבוד תחת תנאי מזג אויר קשים, לרבות ברד, רוחות, שמש, גשם ואפילו שלג.

התחזוקה העיקרית הנדרשת במערכת סולארית הינה שטיפת הפאנלים הסולאריים מאבק ולכלוכים שונים, וזאת כדי שקרינת השמש תעבור את זכוכית הפאנל ותגיע אל התאים הנמצאים בתוך הפאנל ללא הפרעות.
לכן, יש לשטוף את המערכת מספר פעמים בשנה. כמה פעמים?

 

 
תלוי במיקום המערכת. במידה והמערכת נמצאת ליד דרכי עפר יש לשטוף אותה לעיתים קרובות יותר. ניתן לראות בעין את הלכלוך ולהחליט על הזמנת שטיפה, או לבצע שטיפה עצמית. אם המערכת נמצאת בעיר, אז תדירות של 3-4 פעמים בשנה יספיקו. פעם אחת כחודש וחצי אחרי הגשמים האחרונים של החורף, ועוד פעמיים-שלוש כהכנה לקיץ, כיוון שבחודשי הקיץ, תעריפי החשמל הם גבוהים ואז נרצה שהמערכת תפיק את מירב האנרגיה שלה.

איך מתבצעת שטיפה?

ראשית, יש לדאוג לנקודת מים על הגג, או לצינור מספיק ארוך, שיגיע את כל חלקי המערכת. לפני יציאת המים אל הצינור, מומלץ להתקין מסנן אבנית, לקבלת מים מרוככים. מומלץ מאד לשטוף את המערכת לא בשעות החמות, אלא בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה"צ, מחשש להתייבשות מהירה של המים והצטברות אבנית על הפאנל.
יש להשפריץ מעט מים על הפאנל ולנקות בעזרת מטאטא בעל סיבים דקים ועדינים מאד, או עם מטלית. בסיום הנקיון יש ליבש את הפאנלים באמצעות מטלית.
כמובן שיש לנקוט בכל אמצעי הבטיחות ולעלות לגג ולעבוד עליו לפי הוראות עבודה בגובה.
במערכת סולארית יש גם מערכת ניטור ובקרה, בה ניתן לראות בכל רגע נתון כמה המערכת מייצרת. לכן, גם במצב של תקלה, המערכת יודעת להתריע על תקלה באמצעות שליחת SMS או אימייל.
המערכת גם מאפשרת לנו לבצע השוואות וניתוחים באמצעות גרפים פשוטים. ניתן אפילו לראות המערכת דרך האפליקציה בטלפון. במידה ויש תקלה, כדאי למהר ולהזמין שירות מקצועי.
במערכות עסקיות גדולות, מומלץ מאד לרכוש חבילת תחזוקה מקצועית, הכוללת בין השאר בדיקה כללית למערכת, בדיקה חזותית של שלמות הקונסטרוקציה, בדיקת מערכת החשמל, ציוד החשמל וחיבורי החשמל, בדיקה חשמלית מקיפה ע"י חשמלאי מוסמך, הכוללת בדיקת הארקות, מדידת התנגדות לולאת ההארקה ורמת הארקה נדרשת, בהתאם לחוק החשמל, בדיקת מתחים מן הפאנלים ועד הממירים וביקורת בטיחות חשמלית, לוודא תקינות המערכת, על פי חוק החשמל.
בין השאר נבדוק את תקינות הממירים ונקיונם.
אני מחברים את הלקוח ישירות למרכז הניטור, בו אנחנו יכולים לעבוד אל מול מרכז הבקרה של המערכת, לקבל משוב ולדווח על תקלות ובעיות ללקוח, עד למתן פתרון.
שירות אחזקה ותיקונים כולל צוות חשמלאים הנמצא בקריאה מהירה, למתן שירות ופתרון בעיות.

לסיכום:

תחזוקת מערכת סולארית חשובה מאד, מכיוון שהיא מבטיחה לכם כי המתקן שלכם יפיק את מלוא האנרגיה, ובין השאר, יבטיח לכם חיי מערכת ארוכים.

כתבות שעשויות לעניין אותך

There are no reviews yet. Be the first one to write one.

Call Now Button